متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو – وبگردی

در جنگ دوم جهانی قدرت های بزرگ در قالب «نیروهای محور» متشکل از آلمان،اتریش،ژاپن و ایتالیا و «نیروهای متفقین» در مقابل هم قرار گرفتند و در جنگ، تقریبا اکثر کشورهای جهان،قربانی دادند. بعد از خاتمه جنگ،متحدان هیتلر و آلمان نازی به دلیل جنایات خود،مورد سرزنش جامعه جهانی قرار گرفته و از آن ها به عنوان شرکای نسل کشی هیتلر یاد شد. دادگاه نورنبرگ (Nurnberg Tribunal) و دادگاه توکیو Tokyo Trial)) برای بررسی جنایات جنگی تشکیل گردید و غیر از عوامل آلمان نازی، 28 متهم ژاپنی در دادگاه توکیو از جمله چهار نخست وزیر، چهار وزیر امور خارجه، پنج وزیر جنگ و شماری افراد دیگر محاکمه شدند.

امروز نتانیاهو و اسراییل، جایگزین هیتلر و آلمان نازی شده اند. حدود شش ماه است که با انواع جنایت علیه غیرنظامیان و نسل کشی در غزه،صرفنظر از تعداد مفقودین،قریب به چهل هزار غیرنظامی،به شهادت رسیده اند.همانگونه که در جنگ دوم جهانی برخی از کشورها همچون ژاپن،اتریش و در مقطعی ایتالیا حامی و شریک جنایت هیتلر بودند امروز نیز تعدادی از کشورها از جمله آمریکا،انگلیس،فرانسه،آلمان و کانادا شریک جنایات اسراییل بوده و این لکه ننگ بزودی از دامن آن ها پاک نخواهد شد.در این میان متاسفانه تعدادی از کشورهای مسلمان و عرب نیز مستقیم یا غیرمستقیم،با تداوم همکاری های اقتصادی و بخصوص فروش نفت، حامی رژیم اشغالگر قدس بوده و دستشان با خون مردم فلسطین آلوده است. این کشورها چنانچه شریان های اقتصادی رژیم صهیونیستی را قطع کرده و روابط خود با این رژیم را حداقل تا برقراری آتش بس دایمی و تامین شرایط حماس به حالت تعلیق درآورند،اسراییل شکست سنگینی را متحمل خواهد شد.

امروز از 12.7 میلیارد دلار صادرات قاره آمریکای شمالی به رژیم صهیونیستی، 11.7 میلیارد دلار سهم کشور آمریکاست. صادرات ارزاق و نفت اسراییل از این منطقه نیز عمدتا توسط کشورهای برزیل و آرژانتین صورت می گیرد. مجموع صادرات کشورهای آمریکای جنوبی به سرزمین های اشغالی حدود 1.4 میلیارد دلار است و شامل محصولات کشاورزی-غذایی، نفت و ذغال سنگ بوده و نقش برزیل در تامین نفت اشغال گران قابل توجه است. گابن و آفریقای جنوبی از منابع اصلی دیگر تامین نفت رژیم صهیونیستی محسوب می شوند. اروپا هم حدود 40% کالاهای وارداتیِ رژیم اشغال گر را تامین می کند که عمدتا شامل محصولات کشاورزی، مواد شیمایی، ماشین آلات و وسایل حمل و نقل است.

40 درصد از سبد انرژی مصرفی در اسراییل به نفت وابسته است و در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، رژیم صهیونیستی 25 درصد از نیاز خود به نفت را از قزاقستان و از طریق بارگیری در دریای سرخ و دریای سیاه تامین می کند. ران ایشای، سفیر سابق اسراییل در قزاقستان ارزش نفت صادر شده از این کشور به سرزمین های اشغالی را دو سال پیش سالانه 1.4 میلیارد دلار اعلام کرده بود. جمهوری آذربایجان نیز از مسیر خط لوله باکو- تفلیس- جیهان ، 43% نفت اشغال گران صهیونیست را با مشارکت ترکیه تامین می کند. در مجموع دو کشور آذربایجان و قزاقستان 220 هزار بشکه نفت در روز به اسراییل صادر می کنند که تقریباً 60 درصد از کل صادرات نفت به رژیم صهیونیستی را شامل می شود. اسراییل همچنین کالاهای دیگری شامل گندم، مواد معدنی، پنبه و پلاستیک از قزاقستان وارد می کند که ارزش آن بالای 360 میلیون دلار بوده است؛ صادرات رژیم صهیونیستی به قزاقستان نیز در سال 2021 ارزشی در حدود 32.5 میلیون دلار داشته که شامل صادرات محصولات نظامی هم می شود.

بر اساس داده های مجمع صادرکنندگان ترکیه، میزان صادرات ترکیه به سرزمین های اشغالی در سال 2022 به 6.4 میلیارد دلار رسیده که یک رکورد تاریخی بوده است، اما سهم اسراییل در کل صادرات ترکیه طی این مدت 2.6 درصد اعلام شده است.صنایع ترکیه در صادرات به سرزمین های اشغالی بیتشرین سهم را به خود اختصاص داده وصادرات فولاد و محصولات فولادی ترکیه با یک میلیارد و 411 میلیون دلار به اسراییل بیشترین حجم را داشته است.حجم صادرات امارات به رژیم صهیونیستی در سال 2022 حدود 1.8 میلیارد و در همین سال ارزش صادرات اسراییل به امارات به نزدیک به 670 میلیون دلار رسید. صادرات مصر به سرزمین های اشغالی در سال 2022 بالغ بر 115 میلیون دلار بود و حجم مبادلات تجاری بین دو طرف نیز به 300 میلیون دلار رسیده است. ارزش صادرات اردن به رژیم صهیونیستی در سال 2021 با افزایش 86.2 درصدی به 4/391 میلیون دلار رسیده و بحرین سالانه 3.5 میلیون دلار به اسراییل صادرات دارد که حجم مبادلات تجاری بین دو طرف در سال 2021 ، 20 میلیون دلار بوده است. مبادلات تجاری بین پادشاهی مغرب و اسراییل در سال 2022 شاهد جهش قابل توجهی و سالانه 500 میلیون دلار تخمین زده شد.

حامیان امروز اسراییل همانند متحدان دیروز هیتلر عمل می کنند و جهان همانگونه که دیروز درمورد متحدان آلمان نازی قضاوت می کرد،فردا نیز درباره متحدان رژیم صهیونیستی قضاوت خواهد کرد.اگر نظام عادلانه ای بر جهان حاکم شود،سران کشورهای حامی اسراییل در دادگاه های مشابه نورنبرگ و توکیو محاکمه خواهند شد.امروز به حامیان سنتی اسراییل در غرب امیدی نیست اما انتظار است کشورهای مسلمان از شراکت در جنایات اسراییل خودداری کرده و خود را در معرض سرزنش آیندگان قرار ندهند،نقش سازمان همکاری اسلامی در این فرایند بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو – وبگردی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو – وبگردی"، کلیک کنید.