کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می کنیم

به گزارش وبگردی حسن کاظمی قمی در خصوص توجه خاص افغان ها به چابهار گفت: سیاست ما این بوده حوزه مکران و چابهار توسعه پیدا کند و برنامه های توسعه ای را دنبال می کنیم.

به گزارش وبگردی وی در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که در منطقه چابهار و مکران صورت می گیرد مسیله احداث فرودگاه بزرگ بین المللی است. ما به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی در منطقه چابهار هستیم.

کاظمی قمی در گفت وگو با ایراف در خصوص حق آبه ایران و رویکرد نمایندگی ایران در مورد واکنش های دولت سرپرست افغانستان در این موضوع اشاره کرد: آنچه دارالحکومه انجام می دهد، برآمده از تصمیمی است که در دارالخلافه در قندهار گرفته می شود. رهبری طالبان اعلام کرد در چارچوب معاهده 1351 باید حق آب مردم ایران را بدهند و حکم حکومتی داد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد روش برخورد ایران با طالبان تصریح کرد: در دوران حکمرانان جدید در افغانستان از مسیر اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات حرکت می کنیم. جمهوری اسلامی ایران نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می کند.

نماینده ویژه رییس جمهور در خصوص خط راه آهن چابهار به افغانستان گفت: مسیر کریدور ترانزیت ایران-افغانستان، چین را به آب های آزاد و قاره اروپا و آفریقا وصل می کند. در چارچوب طرح یک راه یک کمربند، الان چینی ها دنبال می کنند، کریدور ایران-افغانستان مفهوم دارد.

وی اشاره کرد: احتمالاً نشست های سه جانبه ای را میان ایران-افغانستان-چین برگزار خواهیم کرد. کشورهای دیگر منطقه هم از این کریدور استقبال کرده اند. ثبات و امنیت منطقه در گرو ثبات و امنیت افغانستان است.

کاظمی قمی در پایان گفت: افغانستان مسیر دستیابی اش به آب های آزاد از ایران کوتاه ترین و امن ترین حتی اقتصادی ترین است. با توجه به شرایطی که امروز به ویژه با بحران اوکراین بوجود آمده، مسیله کریدورهای ترانزیت منطقه ای معنای جدی تری به خودش گرفته است.

311311

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می کنیم"، کلیک کنید.