هنر، زبان انتقال ارزش های دفاع مقدس است

وبگردی/آذربایجان شرقی رییس دانشگاه تبریز، هنر را زبان انتقال ارزش های فرهنگی و دفاع مقدس دانست.

صفر نصرالله زاده در مراسم اکران دانشجویی فیلم آپاراتچی که در سالن سینمای جهاددانشگاهی در دانشگاه تبریز برگزار شد به عملیات صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: هنوز افتخار، غرور، شجاعت و اقدام منحصر بفرد رزمندگان سپاه اسلام طراوت و تازگی خاصی دارد. 

وی به خباثت های رسانه ای دشمنان تاکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین عوامل در بحث تبیین و انتقال ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ کشورمان، زبان هنر است که این امر می تواند بسیاری از خباثت ها و توطیه های دشمنان را نقش بر آب کند.

وی گفت: اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و هنری ویژه دانشجویان باعث افزایش روح نشاط و شادابی بین دانشجویان شده و استقبال آنان نیز از این برنامه شایان توجه است.

وی افزود: خوشبختانه سینمای دانشگاه فعال شده و امیدواریم با اجرای برنامه های فرهنگی، این مجموعه فرهنگی بیش از بیش فعالتر شود.

هنر، زبان انتقال ارزش های دفاع مقدس است

قربانعلی طاهرفر کارگردان فیلم آپاراتچی نیز در این مراسم به جایگاه و مقام دانشگاه تبریز در کشور تاکید کرد و افزود: موضوع فیلم آپاراتچی بر اساس خاطرات شفاهی جلیل اسدی طایفی که عاشق سینما بود، ساخته شده است.

طاهرفر تصریح کرد: امیدواریم فیلم های بعدی در سینما جهاد کمبریج و سینما قدس کالیفرنیا اکران شود.

به گزارش وبگردی، اکران دانشجویی فیلم آپاراتچی با حضور صفر نصرالله زاده رییس دانشگاه تبریز، محمد تبریزی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان و خسرو کنعانی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان در محل سینمای جهاد دانشگاهی برگزار شد  و در این مراسم از قربانعلی طاهرفر به عنوان هنرمند فرهیخته ضمن قدردانی تجلیل بعمل آمد. 

فیلم آپاراتچی در چهل ودومین جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه هییت داوران را کسب کرده است.

این فیلم برداشتی آزاد از رمانی به همین نام نوشته «روح الله رشیدی» است که تاریخ شفاهی«جلیل طایفی» از فیلمسازان دهه 60 را روایت می کند، وی هنرمندی برخاسته از قشر مردمی دهه 60 تبریز و اکنون در قید حیات است.

 آپاراتچی اقتباسی از زندگی عاشقانه «جلیل طایفی» است که به قلم «حسین تراب نژاد» به زیبایی به رشته تحریر درآمده است.

هنر، زبان انتقال ارزش های دفاع مقدس است

هنر، زبان انتقال ارزش های دفاع مقدس است

هنر، زبان انتقال ارزش های دفاع مقدس است

پایان خبر وبگردی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هنر، زبان انتقال ارزش های دفاع مقدس است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هنر، زبان انتقال ارزش های دفاع مقدس است"، کلیک کنید.