هدف گذاری 10 میلیارد دلاری تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان

رییس جمهور تقویت روابط اقتصادی و تجاری با پاکستان و سریلانکا را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی، مصمم به برداشتن گام های جدید در توسعه و و ارتقای روابط با کشورهای همسایه و همسو است.

به گزارش وبگردی، دکتر سید ابراهیم رییسی بامداد امروز دوشنبه(3 اردیبهشت) پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان این که این سفر به دعوت روسای جمهور دو کشور دوست انجام می شود، تصریح کرد: کشور پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری های منطقه ای و فرامنطقه ای موردتوجه دو کشور بوده است.

رییس جمهور با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی و همسو، علاقه مند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر مسایل مختلفی از جمله مسایل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسایل مرزی با دولت پاکستان مورد بحث و گفت وگو قرار خواهد گرفت.

دکتر رییسی همچنین با بیان این که سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست، از هدف گذاری 10 میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت های قابل توجه دو کشور در این زمینه خبر داد و گفت: مردم پاکستان، مردمی مومن، متدین و علاقه مند به ارزش های انقلاب اسلامی به ویژه به امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند و محبت و ارادت خود به ایران اسلامی را بارها به اثبات رسانده اند، ما امنیت این کشور را امنیت خود می دانیم و معتقدیم تثبیت و ارتقای امنیت نقاط مرزی به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

رییس جمهور همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را از جمله اهداف سفر خود به این کشور عنوان کرد و با اشاره به رشد قابل توجه همکاری های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی، ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط میان ایران و سریلانکا باشد.

پایان خبر وبگردی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هدف گذاری 10 میلیارد دلاری تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هدف گذاری 10 میلیارد دلاری تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان"، کلیک کنید.