تلاش برای انتقال مفاهیم قرآنی به زندگی مردم در «زندگی با آیه ها» – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

حجت الاسلام سید محسن کوچکی در گفت وگو با خبرنگار وبگردی با گرامیداشت ایام سوگواری حضرت علی (ع) اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با توجه به ارتباط با روحانیون و به ویژه 88 روحانی مستقر و همچنین ارتباط با ایمه جماعات مساجد و ادارات، هماهنگی های لازم را برای اعزام مبلغان در همه مساجد فعال طی سال و مساجدی که در ماه رمضان فعال می شوند به عمل آورده و بر این اساس برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان با قوت در حال اجراست.

وی با بیان اینکه به مساجدی که به صورت مناسبتی فعال بوده و روستاهایی که به دلیل نداشتن «خانه عالم» پیگیر دعوت از روحانی مدعو در ایام ماه مبارک رمضان بودند، مبلغ اعزام شد، افزود: با کمک و همیاری سازمان تبلیغات اسلامی مبلغ دینی به آن مساجد اعزام شده و فعال هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به پیگیری مدیران ادارات تبلیغات شهرستان ها در راستای اسکان مبلغان اعزامی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: برنامه های مختلف فرهنگی از جمله سخنرانی، نماز جماعت، قرایت قرآن کریم، افطاری ساده، احکام و ختم قرآن کریم، تفسیر آیات قرآن تحت عنوان «زندگی با آیه ها» در قالب «طرح مسطورا» در مساجد مختلف شهری و روستایی در حال اجراست.

کوچکی با بیان اینکه در «طرح مسطورا» آیات پر تکراری که مقام معظم رهبری در فرمایشات مختلف خود به آن پرداخته اند، مد نظر قرار گرفته است، افزود: «ایمان و امید»، «توحید و جهت حرکت»، «نبوت و قیام»، «ولایت و هم جبهگی»، «معاد و مقصد»، در قالب پنج فصل و هر فصل با 6 موضوع در کتاب «زندگی با آیه ها» نظر گرفته شده و به اجرا در آمده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه 10 گروه جهادی در حال همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی هستند، بیان کرد: هزار و 877 مسجد نیز با فعالیت روحانیون و مربیان قرآن در حال فعالیت فرهنگی، دینی و مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان هستند.

کوچکی افزود: 9 اعزام گروهی روحانیون و 121 اعزام انفرادی در ایام ماه مبارک رمضان به مساجد صورت گرفته است که برخی از افراد تعدادی از مساجد را با هم متقبل شده اند.

وی با اشاره به اهداف کتاب «زندگی با آیه ها» در طرح مسطورا گفت: هدف طرح بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری و توصیه به حفظ آیات کلیدی و مهم است، در بحث گفتمان سازی بیشترین هدف در این طرح، انتقال مفاهیم قرآنی در زندگی مردم است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با تاکید بر استقبال مردم از طرح مسطورا افزود: برای اجرای طرح زندگی با آیه ها با گروه های متعددی از جمله روحانیون مستقر و غیر مستقر، فعالان فرهنگی و قرآنی هم اندیشی صورت گرفته و مبلغان این کتاب را در منابر خود به مردم معرفی می کنند که امیدواریم در این طرح سه ساله، اثر حقیقی در زندگی مردم داشته باشد

وی با اشاره به فعالیت 10 گروه جهادی در ایام ماه مبارک رمضان در مناطق کمتر برخوردار که به صورت خودجوش حضور پیداکرده و به فعالیت دینی و فرهنگی می پردازند، گفت: افطاری ساده و شناسایی خانواده های کم برخوردار از جمله برنامه های ویژه روحانیون در ایام ماه مبارک رمضان است تا با شناسایی و معرفی خیرین باری از مشکلات خانواده ها برداشته شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: تفسیر قرآن کریم، جز خوانی قرآن کریم به ویژه جز خوانی خواهران در مساجد با شور و شوکت ویژه ای در حال برگزاری است.

کوچکی با اشاره به دغدغه رهبری مبنی بر بیگانگی با مفاهیم قرآن کریم و دور شدن از آیات الهی افزود: در ماه مبارک رمضان عجین شدن فعالیت های فرهنگی با قرآن کریم و ایجاد نظام فکری بر اساس کتاب طرح «کلی اندیشه اسلامی در قرآن» با محوریت گفتمان سازی مفاهیم پایه قرآنی و حفظ موضوعی در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اینکه گام اول این عملیات با شعار «قرآن را زندگی کنیم» با قدرت و قوت در حال اجرا است، تصریح کرد: در گام دوم تلاش شده تا سی فراز قرآنی بر اساس این کتاب تبیین شده و در گام بعدی بنا هست برای 200 هزار نفر در کل کشور در زمینه حفظ قرآن ایجاد انگیزه شود.

کوچکی گفت: قرار است در گام آخر با برگزاری دوره هایی برای 6 هزار نفر نظام اندیشه و کنش گری در زمینه تعلیم کتاب مذکور را داشته باشیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تلاش برای انتقال مفاهیم قرآنی به زندگی مردم در «زندگی با آیه ها» – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تلاش برای انتقال مفاهیم قرآنی به زندگی مردم در «زندگی با آیه ها» – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.