تابستان جیره بندی آب نخواهیم داشت – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

محسن اردکانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت و گو با خبرنگار وبگردی با اشاره به اینکه در چهارمین سال خشکسالی به سر می بریم گفت: معمولاً در استان تهران دوسال خشکسالی و یک سال تر سالی بوده است اما متاسفانه سومین سال خشکسالی را پشت سر گذاشتیم و وارد چهارمین سال خشکسالی شده ایم.

وی ادامه داد: معمولاً جاهایی که منابع آبی خود را از منابع سطحی تامین می کنند مانند استان تهران 70 درصد از منابع آب سطحی تامین می شود در مواقع بروز خشکسالی بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند.

اردکانی خاطر نشان کرد در سال 1400 ذخایر سدهای ما در شهریور ماه 825 میلیون متر مکعب بوده و در سال 1401 به 527 میلیون متر مکعب رسید و در شهریور 1402 حجم ذخایر سدها به 402 میلیون متر مکعب رسید

وی خاطر نشان کرد: با اقدامات مناسبی که در مجموعه وزارت نیرو و آبفای تهران صورت گرفت خوشبختانه توانستیم تابستان سال 1402 علی رغم اینکه متوسط دما یک ونیم درجه نسبت به میانگین بلند مدت افزایش پیدا کرده بود، پشت سر بگذاریم.

مدیر عامل آبفای تهران اضافه کرد: در سال 1402 هم چهارمین سال خشکسالی در حال سپری شدن است که 35 درصد میزان بارندگی استان تهران کمتر از میانگین بلند مدت است

وی ادامه داد برای گذر از تابستان برنامه های در دست اقدام است که بدون هیچ مشکلی آن را پشت سر بگذاریم زیرا استان تهران سالانه یک و نیم میلیارد متر مکعب در حال توزیع است که اگر شهروندان ما را همراهی کرده و 20 درصد مصرف بهینه داشته باشند 300 میلیون متر مکعب آب را می توانیم ذخیره کنیم که این 300 میلیون متر مکعب معادل سد کرج است که با همراهی مردم و همکاران تابستانی بدون دغدغه پشت سر خواهیم گذاشت.

اردکانی در خاتمه تاکید کرد: مردم تهران اطمینان خاطر داشته باشند که در تابستان جیره بندی آب اتفاق نخواهد افتاد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تابستان جیره بندی آب نخواهیم داشت – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تابستان جیره بندی آب نخواهیم داشت – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.