بهره برداری 9طرح آبخیزداری در اصفهان/ 13درصد اعتبارات ملی محقق شد – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

حسین یاری در گفت وگو با خبرنگار وبگردی اظهار داشت: این 9 پروژه شامل بند گل شهر گلپایگان، رحمت آباد خوانسار، یک سازه کنترل سیلاب و 2 پخش سیلاب در بهارستان، 2 بند در فریدونشهر، گنجگان سمیرم و آبخوان کاشان است که در هفته منابع طبیعی افتتاح می شود.

به گفته وی چهار پروژه بیولوژیک آبخیزداری نیز در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت در سطح یک هزار هکتار از حوضه های استان در سال جاری اجرا شده که بارندگی های اخیر بر این پروژه ها اثر مطلوبی داشته است.

13 درصد اعتبارات ملی برای طرح های آبخیزداری اصفهان محقق شد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی اصفهان با بیان اینکه اعتبارات ملی مصوب برای پروژه های آبخیزداری استان در سال 1402 بالغ بر 50 میلیارد تومان بوده است، گفت: متاسفانه تاکنون سابقه نداشته که ماه پایانی سال باشیم و فقط حدود 13 درصد از اعتبارات ما تحقق پیدا کرده باشد؛ به بیان دیگر از 50 میلیارد تومان اعتبار مصوب 6.3 میلیارد تومان اعتبار آن هم به صورت اسناد به منابع طبیعی استان ابلاغ شده است.

یاری خاطرنشان کرد: با وجود این، امسال برای تعداد 11 پروژه ملی قرار داد به مبلغ حدود 24 میلیارد تومان منعقد کردیم و سه طرح مطالعاتی در سطح 173 هزار هکتار در شهرستان های کوهپایه، هرند و چادگان (رُزوه) به مبلغ حدود 1.3 میلیارد در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات استانی هشت پروژه آبخیزداری اجرایی و چهار طرح مطالعاتی در سطح 144 هزار هکتار با اعتبار 1.6 میلیارد انجام شده است، اضافه کرد: 15 پروژه آبخیزداری دیگر با مبلغ 10 میلیارد تومان با اسناد و مدارک آماده بارگذاری است و امسال در سطح 317 هزار هکتار طرح مطالعاتی در حوضه های آبخیز در دستور کار داریم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهره برداری 9طرح آبخیزداری در اصفهان/ 13درصد اعتبارات ملی محقق شد – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهره برداری 9طرح آبخیزداری در اصفهان/ 13درصد اعتبارات ملی محقق شد – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.