افزایش 36 درصدی بارندگی های همدان/ سداکباتان 11.5 میلیون مترمکعب آب دارد

وبگردی/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: متوسط بارندگی استان همدان تاکنون 277 میلی متر بوده که این عدد نسبت به متوسط بارش درازمدت چهار درصد و نسبت به سال گذشته نیز 36 درصد افزایش داشته است.

رضا اخلاص مند اظهار کرد: سد اکباتان با ورودی 2200 لیتر در ثانیه در حال آبگیری است و با مدیریتی که در بخش بالا دست سد اکباتان و کنترل بندهای کشاورزی انجام شده، حدود 11.5 میلیون مترمکعب آب ذخیره داریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان در ادامه میزان مصرف آب در همدان را 1800 تا 2000 لیتر در ثانیه عنوان و تاکید کرد: بخشی از آب مورد نیاز شهر همدان از آب های سطحی و زیرزمینی و بخشی دیگر نیز از آب سد تالوار پس از اختلاط تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: در تصفیه خانه شیخی جان در مراحل مختلف، رسوب زدایی و گندزدایی انجام می گیرد سپس آب وارد شبکه های تامین آب شهر می شود.

اخلاص مند با بیان اینکه ظرفیت تصفیه و انتقال تصفیه خانه شیخی جان 1800 لیتر در ثانیه است، یادآور شد: در حال حاضر با توجه به میزان نیاز آب شهر حدود 1400 لیتر در ثانیه آب تصفیه شده وارد شبکه می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان افزود: در دولت مردمی ایران قوی پروژه ای که 17 سال آرزوی دیرینه مردم همدان بود، با دستور ویژه ریاست جمهوری و با پیگیری ها و تلاش های شبانه روزی تا ظرف مدت دو سال این طرح تکمیل شود و به ظرفیت کامل انتقال و تصفیه 1800 لیتر در ثانیه برسد و توانستیم آب شرب پایدار و سالم را تحویل شبکه شرب همدان دهیم.

وی اظهار کرد: آب تصفیه خانه شیخی جان طبق استاندارد 10-53 تصفیه و در اختیار شبکه قرار داده می شود، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب استان کیفیت آب تصفیه شده در شیخی جان را به صورت روزانه رصد و پایش می کنند.

پایان خبر وبگردی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش 36 درصدی بارندگی های همدان/ سداکباتان 11.5 میلیون مترمکعب آب دارد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش 36 درصدی بارندگی های همدان/ سداکباتان 11.5 میلیون مترمکعب آب دارد"، کلیک کنید.