آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی سدی مقابل آسیب‌های اجتماعی

آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی سدی مقابل آسیب‌های اجتماعی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر تقویت ساختار‌ها و بستر‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه گفت: دانشگاه باید محور آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی جامعه به عنوان سدی در برابر آسیب‌های اجتماعی باشد.

به گزارش خبرنگار وبگردی، محمدحسین رنجبر در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس که با حضور معاونان و کارشناسان این واحد دانشگاهی برگزار شد با اشاره به نقش مهم و اثربخش تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی در دانشگاه اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی منطقه و کشور، تشکل‌های دانشجویی می‌توانند تاثیر زیادی در مهندسی فرهنگی جامعه داشته باشند.

وی افزود: اگر اعتماد و اطمینان از سوی مدیران دانشگاه به تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی صورت گیرد، قطعا مبارزه‌ای جدی با انواع آسیب‌های اجتماعی انجام خواهد شد که نتیجه آن اوقات فراغتی سالم و اثرگذار در راستای حرکت به سمت بالندگی خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و واحد بندرعباس، سرعت بخشی در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را در دانشگاه خواستار شد و گفت: ایجاد فضای مطالبه گری و گفتمان سازی در دانشگاه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و دانشجو در این سن به دنبال عرضه تفکرات خود و رسیدن به پاسخ‌های اقناع کننده است، یکی از ارکان مهم فعالیت‌های فرهنگی و جذب دانشجویان به فعالیت‌های مفید و البته پرورش محور است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید بر برپایی نماز جماعت به عنوان یک فریضه واجب الهی در دانشگاه اظهار کرد: مسئولان، استادان و کارکنان با ۲۰ دقیقه تنفس کاری و حضور در مسجد دانشگاه مشوق دانشجویان جهت حضور در صفوف نماز در دانشگاه باشند.

رنجبر بر برگزاری اردو‌های جهادی با هدف کمک رسانی به مناطق کم برخوردار و محروم تاکید و اضافه کرد: دانشجویان در بخش‌های عمرانی، پزشکی و درمانی می‌توانند با حضور در این مناطق با کمک رسانی و انتقال حس خوب انسان دوستانه خود، موجی از امید را در دل هموطنان ایجاد کنند.

وی تجلیل از دانشجویان برتر در حوزه‌های مختلف را از موارد مهم دانست و افزود: دانشجویان حائز رتبه برتر در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، علمی، فرهنگی و ورزشی باید در زمان مناسب خود تجلیل و مورد تشویق قرار گیرند تا زمینه استقبال دانشجویان از برنامه‌های فر هنگی و ورزشی گسترش یابد.

این جلسه با حضور اعضای شورای فرهنگی و به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه با هدف نهادینه سازی برنامه‌های متنوع و مشارکت دادن دانشجویان در امور فرهنگی ادامه یافت و مقرر شد با برنامه ریزی صحیح و کاربردی این اهداف با جدیت پیگیری و عملیاتی شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی سدی مقابل آسیب‌های اجتماعی" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی سدی مقابل آسیب‌های اجتماعی"، کلیک کنید.