آغاز شمارش معکوس در بازار طلا/معامله‌گران در انتظار این تصمیم مهم

آغاز شمارش معکوس در بازار طلا/معامله‌گران در انتظار این تصمیم مهم

به گزارش وبگردی، شمارش معکوس در بازار طلا به صدا در آمده و بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، فدرال رزرو ایالات متحده قرار است امشب (چهارشنبه) تصمیم مهمی در مورد نرخ بهره اتخاذ کند. این تصمیم می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بازارهای مالی داشته باشد.

به عبارت دیگر، فدرال رزرو با تنظیم نرخ بهره، به مدیریت اقتصاد کشور می‌پردازد. در شرایطی که تورم بالا است، نرخ بهره افزایش می‌یابد تا تقاضا برای پول کاهش یابد و تورم کنترل شود. در مقابل، در زمان رکود اقتصادی، نرخ بهره کاهش می‌یابد تا هزینه وام‌گیری کمتر شده و اقتصاد تحریک شود.

در واقع افزایش نرخ بهره موجب گران‌تر شدن وام‌گیری و افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در دلار می‌شود که این امر به تقویت ارزش دلار در برابر سایر ارزها منجر می‌گردد.

از سوی دیگر، کاهش نرخ بهره می‌تواند به کاهش بازدهی سرمایه‌گذاری‌های دلاری و کاهش تقاضا برای دلار منجر شود که ممکن است ارزش آن را تضعیف کند.

شواهد نشان می‌دهد که هنوز مشخص نیست فدرال رزرو نرخ بهره را به میزان ۰.۲۵٪ یا ۰.۵۰٪ کاهش خواهد داد. در شرایط کنونی، برخی از تحلیلگران بازار بر این باورند که اگر فدرال رزرو نیم درصد کاهش دهد، قیمت طلا می‌تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد.

با این حال باید منتظر ماند و دید فدرال رزرو چه تصمیمی خواهد گرفت.

تحلیلگران بازار معتقدند اگر نرخ بهره کاهش پیدا کند احتمال رشد ۱۰ تا ۳۰ دلاری قیمت طلای جهانی محتمل است.این فلز گران بها در زمان تدوین این گزارش در حدود ۲۵۷۴ دلار قرار داشت.با این حال اگر نرخ بهره تغییر نکند ممکن است قیمت ها وارد فاز اصلاح شوند.

از سوی دیگر موضوع مهم دیگری که می تواند بر روی سرنوشت طلا به عنوان پناهگاه امن برای خریداران اثر بگذارد افزایش ریسک های سیاسی و اتفاقات اخیر در منطقه از جمله تنش بین حزب الله لبنان و اسرائیل است.

با این همه در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت طلا و سکه افزایشی بود.طبق شواهد موجود قیمت طلا ۱۸ عیار در جریان فعالیت کاری روز چهارشنبه‌به بیش از ۳ میلیون و۷۳۸ هزار تومان رسید و هر قطعه سکه امامی با تغییر کانال به سطح ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

۲۲۳۲۲۳

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغاز شمارش معکوس در بازار طلا/معامله‌گران در انتظار این تصمیم مهم" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغاز شمارش معکوس در بازار طلا/معامله‌گران در انتظار این تصمیم مهم"، کلیک کنید.