آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس در Gtmetrix

شاید شما هم مثل من وقتی برای اولین بار سایت وردپرسی خودتون رو در GTmetrix تست کردید از دیدن نمرات و توصیه هایی که بهتون داده شد کمی دلسرد شده باشید اما نگران نباشید! افزایش سرعت سایت وردپرس کار سختی نیست فقط نیاز به کمی وقت و دانش داره امروز می خوام تجربیات خودم رو با شما به اشتراک بذارم تا بتونید به راحتی سرعت سایتتون رو افزایش بدید و نمرات بهتری در GTmetrix بگیرید.

۱ انتخاب هاست مناسب

اولین قدم برای داشتن یک سایت سریع انتخاب یک هاست با کیفیت و سریع هست تجربه من نشون داده که هاست های ارزان قیمت معمولاً سرعت و پایداری لازم رو ندارند و همین می تونه دلیل اصلی کندی سایت باشه پیشنهاد می کنم هاستی رو انتخاب کنید که بهینه شده برای وردپرس باشه و از تکنولوژی های جدید مثل SSD و LiteSpeed استفاده کنه.

۲ بهینه سازی تصاویر

تصاویر بزرگ و غیر بهینه قاتل سرعت سایت هستند برای حل این مشکل از افزونه هایی مثل Smush یا Imagify استفاده کنید که به صورت خودکار تصاویر رو فشرده و بهینه می کنند همچنین حتماً از فرمت های مناسب مثل WebP استفاده کنید که حجم تصاویر رو به طور چشمگیری کاهش می ده.

۳ فعال کردن کش (Cache)

فعال کردن کش یکی از مهم ترین کارهایی است که می تونید برای افزایش سرعت سایتتون انجام بدید افزونه هایی مثل WP Rocket یا W۳ Total Cache می تونند به شما کمک کنند که محتوای سایتتون رو کش کنید و زمان بارگذاری صفحات رو به حداقل برسونید.

جدول مقایسه افزونه های کش:

نام افزونه

قابلیت ها

نسخه رایگان

پشتیبانی از CDN

WP Rocket

کش صفحه بهینه سازی پایگاه داده تاخیر بارگذاری جاوااسکریپت

خیر

بله

W۳ Total Cache

کش صفحه کش پایگاه داده فشرده سازی HTMLCSSJS

بله

بله

۴ فشرده سازی فایل های CSS و JavaScript

اگر فایل های CSS و JS سایتتون بهینه نباشند ممکنه باعث کندی بارگذاری سایت بشن افزونه هایی مثل Autoptimize و WP Rocket می تونند این فایل ها رو فشرده و بهینه کنند تا حجم کمتری داشته باشند و سریع تر بارگذاری بشن.

۵ بهینه سازی پایگاه داده

پایگاه داده وردپرس ممکنه بعد از مدتی پر از داده های غیرضروری بشه با استفاده از افزونه هایی مثل WP-Optimize می تونید پایگاه داده رو بهینه و داده های اضافی رو حذف کنید این کار باعث کاهش زمان پاسخگویی سرور و افزایش سرعت سایت میشه.

۶ استفاده از CDN

CDN یا Content Delivery Network به شما کمک می کنه که محتوای سایتتون رو از نزدیک ترین سرور به کاربرانتون ارسال کنید این کار باعث کاهش زمان بارگذاری سایت میشه سرویس هایی مثل Cloudflare گزینه های خوبی برای شروع هستند.

۷ مینیمال کردن افزونه ها

هر افزونه ای که روی سایتتون نصب می کنید می تونه باعث افزایش زمان بارگذاری بشه پیشنهاد می کنم فقط از افزونه هایی استفاده کنید که واقعاً بهشون نیاز دارید و افزونه های غیرضروری رو حذف کنید.

۸ تست مداوم در GTmetrix

بعد از انجام تغییرات حتماً سایتتون رو دوباره در GTmetrix تست کنید این ابزار به شما نشون می ده که چه تغییراتی باعث بهبود سرعت شده و چه مشکلاتی هنوز وجود داره.

۹ آپدیت منظم وردپرس و افزونه ها

یکی دیگه از موارد مهم آپدیت منظم وردپرس قالب ها و افزونه هاست آپدیت ها معمولاً باگ ها و مشکلات امنیتی رو رفع می کنند و می تونند باعث افزایش سرعت سایت هم بشن.

۱۰ فعال کردن Lazy Loading برای تصاویر

Lazy Loading یک تکنیک ساده اما موثره که باعث میشه تصاویر فقط زمانی بارگذاری بشن که کاربر به اون ها برسه این کار باعث کاهش زمان بارگذاری اولیه صفحه میشه و می تونه تاثیر زیادی روی سرعت سایت داشته باشه.

نتیجه گیری:

افزایش سرعت سایت وردپرس نیازمند کمی وقت و دانش هست اما با رعایت نکات بالا می تونید به راحتی سرعت سایتتون رو افزایش بدید و نمرات بهتری در GTmetrix بگیرید همچنین بهتره که به صورت مداوم سایتتون رو بهینه سازی کنید و تغییرات رو تست کنید تا همیشه بهترین عملکرد رو داشته باشید.

پرسش و پاسخ:

  1. چرا هاست مناسب اینقدر اهمیت داره؟
    • هاست مناسب می تونه به طور مستقیم روی سرعت و پایداری سایت شما تاثیر بذاره هاست های با کیفیت پایین ممکنه نتونند منابع لازم رو فراهم کنند که منجر به کندی سایت میشه.
  2. آیا نصب زیاد افزونه ها باعث کندی سایت میشه؟
    • بله هر افزونه ای که نصب می کنید ممکنه منابع سرور رو بیشتر مصرف کنه و این باعث کاهش سرعت سایت بشه بهتره فقط از افزونه های ضروری استفاده کنید.
  3. چطور بفهمم که کدوم افزونه ها بهینه نیستند؟

می تونید از ابزارهایی مثل Query Monitor استفاده کنید که به شما نشون می ده کدوم افزونه ها منابع بیشتری مصرف می کنند و باعث کندی سایت میشن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس در Gtmetrix" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس در Gtmetrix"، کلیک کنید.