ظرفیت بالای گردشگری باجگیران نیازمند نگاه ویژه مسوولان است – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

ظرفیت بالای گردشگری باجگیران نیازمند نگاه ویژه مسوولان است - خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار وبگردی، بهمن همراهی ظهر سه شنبه در نشست خبری خود در شهرداری باجگیران اظهار کرد: باجگیران به‌عنوان نقطه صفر مرزی از ۳ طرف به کوهستان و ازیک‌طرف به گمرک متصل است که تنها از ضلع شرقی آن قابل توسعه بوده و در این راستا حدود ۳۰ هکتار به محدوده شهری اضافه‌شده که تأییدیه‌های استانداری را دریافت کرده است.

وی بابیان اینکه تمامی برنامه‌های شهری در افق توسعه ۳۰ ساله برای باجگیران ترسیم‌شده است، افزود: برای پیش‌بینی سکونت یک هزار نفر در این شهر با بستن سدی خاکی در روستای قره چقه مشکل آب نیز نخواهیم داشت و بند خاکی موجب کاهش هدر رفت آب در این منطقه خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر باجگیران با اشاره به ورود روزانه حدود ۳۰۰ گردشگر از مرز ترکمنستان به باجگیران، گفت: ۲ دستگاه مینی‌بوس توسط شهرداری باجگیران در نظر گرفته‌شده که وظیفه جابه‌جایی مسافران از مرز به داخل شهر و بازگرداندن آن‌ها به مرز را دارند.

همراهی ادامه داد: گمرک، پایانه و بازارچه مرزی در حال حاضر فعال بوده و روزانه تا ۳۰۰ نفر می‌توانند از اتباع ترکمن به بازارچه وارد شوند و تعدادی زیادی از آن‌ها نیز به دلایل پزشکی و استفاده از بیمارستان‌های استان از این مرز وارد ایران می‌شوند.

وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت گردشگری بالای منطقه باجگیران باید مردم و مسؤولان توجه ویژه‌ای به این نقطه از شهرستان داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر باجگیران با یادآوری اینکه باجگیران دارای یک مهمانسرا با ظرفیت پذیرش ۴۰ گردشگر است، تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده با نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور پیشنهاد استقرار یک دستگاه اتوبوس برای سفر یک‌روزه به شهر عشق‌آباد برای گردشگران داخلی داده شد که امیدواریم این پیشنهاد به‌زودی محقق شود تا شاهد توسعه و رونق شهر باجگیران باشیم.

از باجگیران به‌عنوان شهر مقاومت یاد می‌شود

شهردار باجگیران نیز در این جلسه بابیان اینکه باجگیران به‌عنوان شهری توریستی و مرزی می‌تواند موردتوجه گردشگران و مسافران داخلی و خارجی باشد، گفت: این شهر را با پتانسیل بالا می‌توان در گردشگری طبیعت معرفی کرد و از آن به شهر مقاومت به‌واسطه شهید عباسعلی ایراندوست یاد کرد.

محمد حسینی با اشاره به اینکه پتانسیل گردشگری باجگیران شهرداری را به سمت توسعه فضای سبز برده است، افزود: منظر شهری در حوزه بصری بسیار اهمیت دارد و می‌تواند به توسعه شهر کمک کند.

وی از اجرای پارک کوهستانی هزار پله در شهر مرزی باجگیران خبر داد و تصریح کرد: کوه‌های واقع در نزدیکی خیابان اصلی منظره خوبی برای شهر به وجود آورده که با توجه به مخزن آبی بالای کوه که مخصوص آبیاری است پیشنهاد پارک کوهستان با هزار پله داده‌شده و پس از موافقت ادارات محیط‌زیست و منابع طبیعی این پارک احداث می‌شود.

شهردار باجگیران ادامه داد: متأسفانه تعطیلی مرز باجگیران در سال‌های اخیر و مشکلات این شهر جمعیت مقیم را که در قدیم ۱۳ هزار نفر بود به کمتر از هزار نفر رساند.

حسینی با اشاره به اجرای طرح ایستگاه مشاهیر و تاریخ باجگیران از مردم خواست هرگونه اطلاعات از تاریخ پرافتخار شهر دارند در اختیار شهرداری و شورای شهر قرار دهند تا با پاسداشت نام بزرگان و مشاهیر این خطه موجبات اعتلای آن فراهم شود.

وی بابیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بودجه شهرداری باجگیران ۴ میلیارد و ۴۰۰ بود اما امسال بودجه را ۱۳ میلیارد تومان بسته‌ایم و امیدواریم بتوانیم آن را محقق کنیم، یادآور شد: در خصوص اجرای پروژه گازرسانی به منطقه باجگیران نیز طولانی شدن فاصله ساخت شبکه اصلی با انشعابات مشکلاتی برای شهروندان به همراه داشته است که امیدواریم با تعامل بیشتر اداره گاز با شهرداری این امر تسریع بخشیده شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ظرفیت بالای گردشگری باجگیران نیازمند نگاه ویژه مسوولان است – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ظرفیت بالای گردشگری باجگیران نیازمند نگاه ویژه مسوولان است – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.