۶۷۰ روستا و ۱۸ شهر خراسان رضوی با تنش آبی مواجه است

۶۷۰ روستا و ۱۸ شهر خراسان رضوی با تنش آبی مواجه است

به گزارش وبگردی از خراسان رضوی، حسین امامی در گفتگویی ۶۷۰ روستا و ١٨ شهر این استان در سال جاری با تنش آبی مواجه هستند، اظهارکرد: ١٠٠ روستا از تعداد روستاهای دارای تنش جمعیت زیر ٢٠ خانوار بوده و همچنین ٣٧٢ روستا در استان خراسان رضوی به دلیل نبود منبع آبی و مشکل کیفیت به صورت تانکری آبرسانی می‌شود.

امامی گفت: در چهار سال اخیر سال های کم بارشی را در استان تجربه کردیم و سفره های آب زیرزمینی دچار افت شدید شده است.

وی افزود: سال گذشته برای گذر از شرایط تنش آبی در خراسان رضوی اقدامات مختلف نظیر حفر ١٨٠ حلقه چاه و ساخت مخزن ٨٠ هزار متر مکعبی انجام شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی با بیان اینکه پارسال ۵٢ روستا از محل طرح های محرومیت زدایی و ١٨ روستا نیز توسط خیران و این شرکت به شرایط آبی پایدار رسیده است، تصریح کرد: تا پایان امسال نیز ٢۵ روستا در استان به شرایط آبی پایدار می رسند و در مجموع برای طرح های آب رسانی روستایی بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

امامی گفت: همچنین تامین زیرساخت‌های بیش از ۵٠٠ روستا در خراسان رضوی برای گذر از شرایط تنش آبی در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی تاکید کرد: در هیچ نقطه ای از استان مشکل قطع آب نداریم و تلاش می‌‎شود در تابستان جاری نیز بدون قطعی آب از شرایط تنش عبور کنیم.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۶۷۰ روستا و ۱۸ شهر خراسان رضوی با تنش آبی مواجه است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۶۷۰ روستا و ۱۸ شهر خراسان رضوی با تنش آبی مواجه است"، کلیک کنید.