قزوین جزو 5 استان برتر در حوزه انرژی های تجدیدپذیر قرار دارد

قزوین جزو 5 استان برتر در حوزه انرژی های تجدیدپذیر قرار دارد

به گزارش خبرگزاری وبگردی از قزوین؛ یوسف اینانلو، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در نشست خبری با رسانه ها که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق و گذر از پیک بار تابستان 1403 در محل شرکت آب وفاضلاب استان قزوین برگزار شد، گفت: سیاست های کلی وزارت نیرو برای عبور از پیک مصرف و جبران ناترازی تولید و مصرف با توسعه نیروگاهها و افزایش تولید برق و مدیریت مصرف تعریف شده که در این راستا برنامه ریزی های مناسبی انجام شده است.

اینانلو اظهار کرد: امروز اولین شهرک انرژی خورشیدی در شهر شال راه اندازی می شود که استان قزوین با ظرفیت هایی که دارد در ردیف 5 استان برتر کشور در حوزه انرژی های تجدیدپذیر است .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر 170 مگاوات انرژی تجدید پذیر در استان تولید می شود و با راه اندازی شهرک انرژی چشم انداز تولید 400 مگاوات انرژی پاک محقق خواهد شد.

این مدیر افزود: مدیریت مصرف بسیار مهم است و باید حتما مصرف بهینه داشته باشیم تا پایداری شبکه تامین شود.

اینانلو تصریح کرد: در بخش صنعت اگر مصرف واحد کمتر از 30 کیلو وات باشند محدودیتی ندارند که 90 درصد صنایع را شامل می شود و صنایع متوسط که تا دو مگاوات مصرف دارند مقرر شده یک روز در هفته تعطیل کنند و برنامه ریزی تولید در روزهای جمعه و جایگزینی تعطیل در روز دیگر باشد تا پایداری شبکه محقق شود.

وی بیان کرد: صنایع بزرگ که بیش از دو مگاوات مصرف دارند در استان تعداد 45 واحد هستند و حتما باید تا یک سوم بار خود صرفه جویی کنند که در این خصوص اطلاع رسانی مناسبی انجام شده است.

اینانلو اظهار کرد: بخش اداری بر اساس مصوبه هییت دولت و وزیران باید در وقت اداری 30 درصد و ساعت غیر اداری 60 درصد کاهش مصرف داشته باشند و با نصب کنتور هوشمند خانگی و اداری نسبت به مدیریت مصرف اقدام کرده ایم.

وی گفت: در سال قبل در بخش اداری 10 مگاوات صرفه جویی شد و امسال باید 15 مگاوات صرفه جویی را دربخش دولتی محقق کنیم.

این مدیر تصریح کرد: در بخش تجاری از ساعت 13 تا 16 باید سیستم سرمایشی اصناف تعطیل شود و دربخش خانگی هم مشوق داریم و پاداش می دهیم که سال قبل بیش از38 میلیارد تومان پادش به مشترکان کم مصرف اهدا شد.

اینانلو افزود: امسال هم مشوق های ارزشمندی پیش بینی شده و با راه اندازی پویش ملی (با انرژی) از طریق کد دستوری #1521* یا نصب نرم افزار باانرژی در تلفن های همراه خود ونیز مراجعه به سایت ba-energy.ir در این پویش مشارکت نموده ودرصورت کاهش15 درصد مصرف خود تا پایان تابستان از جوایز نفیس و ارزنده ای شامل صدها خودرو و لوازم خانگی و… بهره مند می شوند.

وی بیان کرد: الگوی مصرف در ماههای گرم سال 300 کیلووات ساعت است و برای مصارف بیشتر تعرفه های پلکانی دیده شده که درخواست می کنیم در این چهار ماه مشترکان مصرف خود را مدیریت کنند در غیر این صورت مشترکان پر مصرف هزینه سنگین در قبوض برق خود پرداخت خواهند کرد.

اینانلو از کاهش زمان تحویل کنتور برق نیز خبرداد و گفت: در سیاست گذاری این شرکت وظیفه تامین برق مشترکان را داریم و چشم انداز ما در برنامه 1407 تعریف و اهداف تعیین شده است.

وی افزود: در این برنامه تا سال 1407 متوسط زمان نصب کنتور از 22 روز به یک روز کاهش خواهد یافت که درحال حاضر 5 روز است و تلاش می کنیم نصب کنتور در کمترین زمان صورت گیرد.

اینانلو اظهار کرد: متوسط خاموشی از 210 دقیقه در سال به 140 دقیقه خواهد رسید و انجام خدمات حضوری به صفررسیده و غیر حضوری به 100 درصد خواهد رسید.

اجرای همه مصوبات سفر رییس جمهور شهید دکتر رییسی درحوزه شرکت توزیع برق استان قزوین

وی گزارشی از عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان در دولت سیزدهم ارایه کرده و افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین همه مصوبات سفر رییس جمهور شهید دکتر رییسی به استان قزوین را عملیاتی کرد.

اینانلو ادامه داد: در بخش انرژی در اجرای طرح های بهسازی و اصلاحات بویژه در مناطق روستایی در شرکت توزیع نیروی برق استان مصوبات خوبی در سفر شهید دکتر رییسی داشتیم که در تکمیل زیرساخت های انرژی استان بسیار بود.

وی یادآورشد: در سفر ریاست محترم جمهوری برای بهسازی شبکه های برق روستایی مبلغ 20 میلیارد تومان اختصاص یافت و طرح های پیش بینی شده انجام شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در پایان گفت: اعتبارات سفر شهید آیت الله دکتر رییسی بر اساس شاخص های جمعیتی و تعداد مشترکین برق هزینه شد و توزیع عادلانه خدمات زیرساختی در مناطق مختلف استان محقق شد.

در این نشست که داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آبفا، ابوالفضل موتابها مدیرعامل شرکت مدیریت نیروگاه شهید رجایی، منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ، یوسف اینانلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و خانم برهانی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان نیز حضور داشتند گزارشهایی از اقدامات انجام شده در صنعت آب و برق استان ارایه دادند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قزوین جزو 5 استان برتر در حوزه انرژی های تجدیدپذیر قرار دارد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قزوین جزو 5 استان برتر در حوزه انرژی های تجدیدپذیر قرار دارد"، کلیک کنید.