کانال یابی تلویزیون جی پلاس

یکی از مشکلاتی که خریداران تلویزیون های Gplus باهاش مواجه میشن، این هست که از نحوه ویرایش کانال تلویزیون جی پلاس اطلاعی ندارند و نمیدونن که تنظیم کانال تلویزیون جی پلاس رو انجام بدن؟ در تلویزیون های عادی و هوشمند روش های مختلفی برای مرتب کردن کانال های تلویزیون وجود دارد؛ با انجام برخی اقدامات و رعایت مراحل، می توانید در کمترین زمان به کانال های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.

معمولا برای این که بتوانید کانال های را مرتب کنید، باید مدل آن را بدانید؛ مدل های قدیمی تر نسبت به نسل های جدید این برند، روش های ساده تری دارند. البته این تفاوت به گونه ای نیست که شما را دچار سردرگمی کند. تنها ممکن است مسیر رسیدن به گزینه های ویرایش کانال کمی متفاوت باشد. در این مقاله به نقل از نمایندگی تلویزیون سونی؛ به تمامی جزییات مربوط به ویرایش و مرتب کردن کانال های تلویزیون جی پلاس می پردازیم.

کانال یابی تلویزیون جی پلاس

چگونه تلویزیون جی پلاس را کانال یابی کنیم؟

گام اول پس از راه اندازی تلویزیون جی پلاس، کانال یابی آن است. هر تلویزیون پس از اتصال به آنتن و دستگاه دیجیتال، قادر است تمامی کانال های فعال را بیابد. برای این که بدانیم چگونه در تلویزیون جی پلاس کانال یابی کنیم بهتر است از دفترچه راهنمای آن و استفاده کنیم. زیرا در تلویزیون های نسل اول، دوم و سوم این تلویزیون ها، کمی تفاوت وجود دارد. اما در حالت کلی، رعایت برخی نکات در مسیر کانال یابی برای همه مدل ها، الزامی است.

برای انجام نحوه کانال یابی تلویزیون جی پلاس کافیه که:

  1. دکمه خانه یا Home رو بزنید
  2. وارد Setting یا تنظیمات بشین
  3. وارد بخش کانال ها یا Channels بشین
  4. قبل از هر چیز باید کشور مورد نظر را به صورت صحیح انتخاب کنید
  5. سپس روش کانال یابی (دستی یا اتوماتیک) باید مشخص گردد
  6. در نهایت، جستجوی دستگاه آغاز شده و تمامی کانال ها به ترتیب، پیدا می شوند

این مسیر تقریبا برای همه تلویزیون ها با هر برند و مدلی یکسان است. اما این امکان وجود دارد که محل گزینه های یاد شده در منوی تلویزیون کمی متفاوت باشد؛ حالا می دانیم چگونه در تلویزیون جی پلاس کانال یابی کنیم. اما مرتب کردن کانال های تلویزیون جی پلاس موضوع دیگری است که بعدا به آن می پردازیم.

کانال یابی تلویزیون جی پلاس به صورت خودکار

در برخی مدل ها لازم است نوع آنتن را انتخاب کنید. (آنتن هوایی و …) در تلویزیون جی پلاس پس از ورود به منو از طریق تنظیمات دیجیتال گزینه ی LCN را فعال کنید تا کانال ها به ترتیب ارسال صدا و سیما به دستگاه شما ارسال شود. گزینه ی LCN به روز رسانی خودکار کانال بر اساس به روز رسانی فرستنده است.

گزینه ی کانال یابی خودکار و یا اسکن دستی خودکار را انتخاب کرده و بر روی گزینه ی «شروع» کلیک کنید.سپس اجازه دهید کانال یابی 100% انجام شود تا تمامی شبکه های دیجیتال را داشته باشید.پس  از اتمام کانال یابی خودکار، گزینه ی LCN را غیر فعال نمایید تا با تغییرات صدا و سیما، ترتیب و با ویرایش کانال تلویزیون تغییر پیدا نکند

کانال یابی تلویزیون جی پلاس به صورت دستی

در برخی مدل ها لازم است نوع آنتن را انتخاب کنید. (آنتن هوایی و …)وارد قسمت کانال یابی دستی یا اسکن دستی دیجیتال شوید.برای کانال یابی دستی می بایست گزینه ی LCN خاموش باشد.عدد مربوط به پهنای باند کانال را در قسمت VHF/UHF CH و یا همان کانال (کد کانال) وارد کنید.پس از آن، گزینه ی جستجو را انتخاب کنید.با هر یک از کدها، تعدادی از شبکه ها دریافت می شود.

این کدها برای شهر تهران به شرح زیر است:

1-کانال انتخابی 37 با فرکانس 602MH (کانال های SD به ترتیب شبکه 1 الی شبکه نمایش)

2-کانال انتخابی 43 با فرکانس 650MH (کانال های SD و تعدادی شبکه رادیویی)

3-کانال انتخابی 34 با فرکانس 578MH (کانال های HD سابق به همراه تعدادی شبکه رادیویی)

4-کانال انتخابی 31 با فرکانس 554MH (کانال های جدید HD در این فرکانس می باشد)

5-کانال انتخابی 54 با فرکانس 738MH (کانال آزمایشی 4K که گاهی اوقات نمایش می دهد)

6-کانال انتخابی 57 با فرکانس 762MH (کانال های رادیویی)

برای استان البرز نیز کدهای کانال یابی عددها 29، 35 و 23 است.

برای دریافت کانال ها به شکل مرتب، اعداد را با همین ترتیب وارد کنید.

در صورتی که کدهای دریافت کانال ها را ندارید و قصد دارید در شهر دیگری بر روی تلویزیون خود کانال یابی دستی انجام دهید، اعداد را از مرکز صدا و سیمای شهر خود دریافت کرده و یا با جستجو در اینترنت و در سایت www.sheba.xyz به آن دسترسی پیدا کنید.

برای مرتب کردن کانال های تلویزیون جی پلاس چه کنیم؟

مرتب کردن کانال های تلویزیون به افراد کمک می کند تا به برنامه های مورد علاقه خود دسترسی سریع داشته باشند؛ در همه تلویزیون های نسل قدیم و جدید جی پلاس، امکان ویرایش کانال ها فراهم شده است. به این معنا که افراد می توانند ترتیب آن ها را تغییر داده و بنا بر سلیقه خود تنظیم نمایند. این مرحله پس از کانال یابی تلویزیون جی پلاس انجام می گیرد.

روش کلی ویرایش برنامه تلویزیون جی پلاس

نظم دادن به کانال های تلویزیون کمی پیچیده تر از فرایند کانال یابی است. زیرا کانال یابی معمولا توسط سیستم جستجوی خودکار دستگاه انجام می شود. اما مرتب کردن کانال ها کمی زمانبر بوده و به دقت بیشتری نیاز دارد. برای ویرایش کانال های تلویزیون جی پلاس می توان از گزینه های پرش، حذف و انتقال استفاده نمود. برای مشاهده این گزینه ها باید ابتدا به منوی اصلی رفته و سپش به بخش کانال وارد شوید. در نهایت، قسمت ویرایش کانال را انتخاب کنید تا لیست کانال های تلویزیون و گزینه های مربوط به ویرایش (حذف، پرش و انتقال) ظاهر گردند.

برای مرتب کردن کانال های تلویزیون ابتدا باید از لیست کانال ها، برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. سپس، به کمک کلیدهای کنترل (معمولا دکمه های رنگی روی ریموت کنترل) می توانید آن را جابجا یا حذف و مرتب کنید. نظم دادن به کانال های تلویزیون در سری G جی پلاس، دقیقا با همین روش قابل انجام است. اما برای سری های K و L منوی ویرایش کانال ها کمی متفاوت تر خواهد بود.

جابجایی کانال تلویزیون جی پلاس نسل دوم و سوم

پیش از این درباره اینکه چگونه در تلویزیون جی پلاس کانال یابی کنیم و نحوه مرتب کردن آن ها صحبت کردیم؛ اما به این نکته نیز اشاره کردیم که نحوه مرتب کردن کانال های تلویزیون در سری های غیر هوشمند J و F محصولات GPlus کمی تفاوت دارد! در ادامه جزییات ویرایش کانال های تلویزیون را بیان خواهیم کرد. برای نظم دادن به کانال ها در سری های J و F برند GPlus ابتدا باید از منوی اصلی گزینه DTV را انتخاب کرد. در لیست ظاهر شده، گزینه کانال را انتخاب کنید تا منوی مربوط به آن ظاهر گردد. با مشاهده ویرایش کانال، آن را انتخاب کنید تا به محیط مرتب کردن کانال های تلویزیون جی پلاس وارد شوید. حالا می توانید مشابه با آنچه قبلا توضیح دادیم، برنامه های مورد علاقه خود را به ابتدای لیست کانال ها بیاورید یا آن را حذف کنید.

برای مرتب کردن کانال های تلویزیون سری K و L چه کنیم؟

مرتب کردن کانال های تلویزیون جی پلاس در سری L و K پیچیدگی بیشتری نسبت به مدل های دیگر دارد؛ البته این پیچیدگی چندان زیاد نیست و با کمی دقت  در کانال youtube.com می توانید آن را انجام دهید. این سری از تلویزیون های پیشرفته جی پلاس، هوشمند هستند. در نتیجه مسیر مرتب کردن کانال ها و روش ویرایش برنامه کمی تفاوت دارد.

روش اول برای نظم دادن به برنامه ها

اولین راه حل در جواب سوال «چگونه کانال های تلویزیون جی پلاس را مرتب کنیم؟» این است که ابتدا ورودی آنتن را انتخاب کرده و به لیست کانال ها بروید. پس از آن، با رفتن بر روی نام هر یک از کانال های تلویزیون و فشردن دکمه منو، گزینه هایی برای شما ظاهر می گردند. گزینه «بالا» برای انتقال نام برنامه به کار می رود. اگر می خواهید برنامه انتخابی را به عنوان برنامه مورد علاقه خود انتخاب کنید، علامت قلب را انتخاب نمایید.

بقیه گزینه های ظاهر شده شامل «پرش» و «حذف» هستند. به این معنا که می توانید از کانال عبور کرده و یا آن را حذف کنید. در واقع، گزینه پرش برای این است تا اگر کانال های تلویزیون را به ترتیب تغییر دادید، از روی این کانال عبور کنید؛ بدون آن که آن را مشاهده کرده باشید.

روش دوم در تلویزیون های K و L

توجه کنید که مرتب کردن کانال های تلویزیون جی پلاس پیشرفته می تواند به روش دیگری نیز انجام گیرد. در روش دوم، شما باید پس از انتخاب ورودی آنتن، گزینه منو و ویرایش کانال ها را انتخاب نمایید. در نهایت به کمک گزینه های ظاهر شده، عملیات جابجایی، حذف یا پرش برنامه را اجرا کنید. فعال کردن قلب کنار نام کانال نیز می تواند آن را به لیست علاقمندی های شما اضافه کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کانال یابی تلویزیون جی پلاس" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کانال یابی تلویزیون جی پلاس"، کلیک کنید.