مهمترین ویژگی شهید رییسی ولایت پذیری بود – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

مهمترین ویژگی شهید رییسی ولایت پذیری بود - خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار وبگردی، حجت الاسلام محمد حسینی میر امینی شامگاه چهارشنبه در مراسم سالگرد قیام 15 خرداد در جمع نمازگزاران مسجد امام خمینی گفت: تنها مردمی که از شهر خود خارج شده و به سوی تهران حرکت کردند و این حرکت خروشان تداوم یافت و بقیه دشت به پاخاسته و نهرها تبدیل به رود خروشان شد، مردم این منطقه بودند.

وی گفت: سرچشمه قیام 15 خرداد پیشوا، ورامین و روستاهای اطراف است و ما اهالی سعادتمندیم که در این این دیار شهیدپرور هستیم. نقطه آغازین قیام در هر منطقه دشت ورامین متفاوت بود و در پیشوا این قیام از حرم فرزند بلافصل موسی بن جعفر شروع شد.

امام جمعه پیشوا گفت: اینکه امام می فرماید من تا ابد 15 خرداد را عزای عمومی اعلام می نمایم.

وی افزود: مردم در قیام 15 خرداد در اوج نامیدی قیام کردند و تمام حرفشان فقط حمایت از مرجعیت و ولایت بود و می دانستند که کشته می شوند ولی برای دفاع از مرجعیت خود دست به قیام زدند و فریاد شان یا مرگ یا خمینی بود.

حسینی میر امینی گفت: سرچشمه همه خوبی ها ولایت است، مردم در بحث ولایت 61 سال پیش و در 15 خرداد 42 ولایت پذیری خود را اعلام کردند.

وی با تاکید بر لزوم گرامیداشت 15 خرداد گفت: در تمام مدارس و مساجد باید یک یادبود برگزار شده و به گرامیداشت روز 12 محرم الحرام 42 پرداخته شود و آلمان های 15 خرداد در شهر دیده شود و سخنان رهبری در شهر نصب شود.

امام جمعه پیشوا اضافه کرد: مردم این خطه و رسانه ها باید به طور ویژه به قیام 15 خرداد بپردازند و همه روزه باید در ذهن ها تکرار شود.

وی با اشاره به برکات ولایت در کشور گفت: رییس جمهور که به شهادت رسید، مردم در کشور در امنیت کامل به زندگی ادامه دادند، این امنیت به برکت ولایت و رهبری در کشور است، شهید رییسی در مسیر ولایت فدا شد، در این ایام صفات زیادی از شهید رییسی بیان شد، اما باید بدانیم، مهمترین ویژگی شهید رییسی آن بود، که واقعاً ولایت پذیر بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مهمترین ویژگی شهید رییسی ولایت پذیری بود – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مهمترین ویژگی شهید رییسی ولایت پذیری بود – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.