بازگشت به تحصیل 185 دانش آموز بازمانده از تحصیل در شیراز

بازگشت به تحصیل 185 دانش آموز بازمانده از تحصیل در شیراز

وبگردی/فارس مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز از بازگشت به تحصیل 185 دانش آموز بازمانده از تحصیل این ناحیه به مدارس و مراکز مهارت آموزی خبر داد.

سید عبدالصمد موسوی امروز، 8 خردادماه در آیین تجلیل از 40 دانش آموز بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی بازگشته به تحصیل آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز، از مهارت آموزی بیش از 620 نفر از بازماندگان از تحصیل در سال تحصیلی گذشته در این ناحیه خبر داد و گفت: البته تعدادی از آن ها اولیای دانش آموزان بودند که به همراه فرزندشان در این دوره ها مشارکت داشتند.

وی افزود: در سال جاری نیز تاکنون 185 دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره های مهارت آموزی حضور داشتند که همه آن ها دانش آموز بوده اند.

موسوی با بیان اینکه دانش آموزان بازمانده از تحصیل در پایان مدرک دیپلم دریافت می کنند، گفت: دوره های مهارت آموزی ویژه دانش آموزان بازمانده از تحصیل با همکاری جهاد کشاورزی استان، اداره کل فنی حرفه ای فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته های مختلف از جمله هنری، گرافیک صنعتی و کشاورزی برگزار می شود.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره امورتربیتی و مشاوره اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت: هر چقدر آمار بازماندگان از تحصیل در جامعه کاهش یابد، میزان آسیب های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

حسین حسن پور اظهار کرد: حمایت از دانش آموزان با هدف انسداد مبادی بی سوادی کودکان بازمانده از تحصیل از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش است.

وی گفت: یکی ازعوامل ناهنجاری ها در جامعه، ترک تحصیل است و هر چقدر آمار بازماندگان از تحصیل در جامعه کاهش یابد میزان آسیب های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره امورتربیتی و مشاوره اداره کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: هر چند مشکلات اجتماعی و خانوادگی از عوامل اصلی ترک تحصیل دانش آموزان است اما در برخی موارد نداشتن بضاعت مالی، عامل ترک تحصیل دانش آموزی است. بر اساس قانون، هیچ یک از والدین حق محروم کردن فرزندانشان از تحصیل  را ندارند.

حسن پور با بیان اینکه هر چقدر سطح سواد عمومی افراد ارتقا یابد، عزت نفس آن ها تقویت می شود، افزود: حضور فیزیکی دانش آموز در مدرسه و در بین همسالان به تقویت هویت ملی و مذهبی، ارتقای عزت نفس و رشد اجتماعی آن ها کمک می کند.

پایان خبر وبگردی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازگشت به تحصیل 185 دانش آموز بازمانده از تحصیل در شیراز" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازگشت به تحصیل 185 دانش آموز بازمانده از تحصیل در شیراز"، کلیک کنید.