صدور 850 ابلاغ سردفتری برای قبولی های آزمون 1401

صدور 850 ابلاغ سردفتری برای قبولی های آزمون 1401

سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به بیان اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در سال جاری پرداخت.

به گزارش وبگردی، صفدر کشاورز در نشست خبری روز یکشنبه گفت: سازمان ثبت در سال 1402 اقدامات خوبی را در همه حوزه ها داشت. از مهمترین اقداماتی که انجام دادیم، در حوزه املاک این بود که 88 درصد کل عرصه های کشور تاکنون نقشه کاداسترش تهیه شده و اسناد مالکیت حدنگار صادر شده است.  بخشی که باقی مانده مربوط به اراضی زراعی است که از 16 میلیون و 700 هکتار عرصه های کشاورزی 50 درصد منجر به صدور سند مالکیت شده و باقی مانده آن در سال آینده انجام می شود.

وی افرود: در رابطه با اراضی نیروهای مسلح در سال جاری اقدامات خوبی شده است و در عرصه های مسلح 96 درصد منجر به صدور اسناد مالکیت شده است و در رابطه با  موقوفات 83 درصد منجر به نقشه کاداستر و صدور اسناد حد نگاری شده است.

کشاورز افزود: مهمترین موضوع در دفاتر اسناد برای سال 1402 بازطراحی و ارتقای ثبت الکترونیک اسناد برای تنظیم اسناد نقل وانتقال بود که قراردادش منعقد شد ودر اوایل سال بعد به بهره برداری می رسد. در ثبت شرکت ها بازطراحی و ارتقای سامانه ثبت شرکت ها در دستور کار بود که برخی از مراحلش به بهره برداری رسیده و در خرداد سال آینده بهره برداری نهایی آن انجام می شود. پرداخت الکترونیکی و امضای الکترونیکی انجام شد و با راه اندازی این دو بخش بیش از 80 درصد مراجعین مراجعاتشان برطرف شده است و به صورت الکترونیکی انجام می شود.  

وی گفت: پلمب دفاتر ثبت شرکت ها به صورت الکترونیکی انجام شد زیرا هرساله شاهد بودیم حجم زیادی از شرکت ها برای پلمب ارایه می شدند که دیگر به صورت الکترونیکی  انجام می شود.

کشاورز درباره آخرین وضعیت پذیرفته شدگان آزمون سردفتری گفت: آزمون سردفتری 1401 در 25 آذر 1401 برگزار شد و 9534 شرکت کرده بودند و با توجه به اینکه تمام پذیرفته شدگان باید به سامانه مراجعه و مدارکشان را بارگزاری کنند، از این تعداد 2759 هنوز به درگاه صدورمجوزها مراجعه نکردند. از آن عده ای که مراجعه کردند، برای 850 نفر ابلاغ سردفتری صادر شده و  5450  نفر اختبارشان برگزار شده و3710 نفر از این اختبار شدگان قبول شدند و کارآموزی را طی می کنند. از 9534 نفری که اشاره شد، 9016 توسط مراجع صلاحیت دار، صلاحیتشان تایید شده بود.

وی افزود: با توافق با مرکز آموزش قوه قضاییه، بحث آموزش متقاضیان سردفتری به مرکز آموزش قوه قضاییه محول شد و در تمام استانها آموزش متقاضیان سردفتری توسط مرکز آموزش قوه قضاییه در استانها انجام می شود.

ادامه دارد…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صدور 850 ابلاغ سردفتری برای قبولی های آزمون 1401" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صدور 850 ابلاغ سردفتری برای قبولی های آزمون 1401"، کلیک کنید.