امکان حضور ایرانیان خارج از کشور در جایزه موقوفه البرز فراهم شده است 

امکان حضور ایرانیان خارج از کشور در جایزه موقوفه البرز فراهم شده است 

مدیر عامل موقوفه فرهنگی البرز با اشاره به اینکه در وقف نامه حسینعلی البرز برای حضور ایرانیان خارج از کشور در جایزه البرز منعی وجود ندارد، گفت: در تلاش هستیم در جایزه البرز سال آینده شرایطی را فراهم کنیم که هم در شیوه نامه و هم داوری امکان حضور ایرانیان خارج از کشور فراهم شود.

به گزارش وبگردی، حیدر ارشدی -مدیرعامل موقوفه فرهنگی البرز- امروز شنبه(26 اسفندماه) در نشست شصت و یکمین سالگرد تاسیس موقوفه فرهنگی البرز  با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های منحصر به فرد این بنیاد اقدام ماندگار حسینعلی البرز در راستای عمل به آیه «فَاستَبقوا الخَیرات» بود، اظهار کرد: این بنیاد با قدمت 60ساله در تلاش بوده است که جامعه علمی ایران را حمایت کند.

وی ادامه داد: همه ساله جایزه البرز در دو بخش برگزار و به برترین های علمی جوایزی اهدا می شود.  بخش اول شامل حوزویان، دانشگاهیان، نخبگان و فناوران و بخش دوم مربوط به دانش آموزان است. 

مدیرعامل موقوفه فرهنگی البرز خاطرنشان کرد: فراخوان جایزه البرز هرساله در پایگاه اینترنتی این بنیاد درج می شود، همچنین مراجع ذیربط همچون بنیاد ملی نخبگان، وزارت بهداشت، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش این فراخوان را ارایه می کنند.

ارشدی یادآور شد: پس از مطالعه شیوه نامه علاقمندان می توانند ثبت نام و در این رویداد شرکت کنند و نوبل ایرانی به نفرات برگزیده اهدا می شود.

وی افزود: هرساله براساس سال تاسیس بنیاد به برگزیدگانی که امتیاز لازم را کسب کنند جایزه اهدا خواهد شد، البته در سالی که گذشت امکان اهدا 60جایزه در بخش دانش آموزی فراهم نشد اما در بخش دانشجویی به میزان 60جایزه اهدا شد.

مدیرعامل موقوفه فرهنگی البرز در مورد امکان حضور ایرانیان خارج از کشور در جایزه البرز گفت: باتوجه به اینکه این بنیاد ملی است اما براساس وقف نامه آقای البرز امکان حضور تمام ایرانیان در داخل و خارج از کشور فراهم شده است.

ارشدی ابراز کرد: در سال گذشته در بخش فناوران از 155نفر ثبت نام کننده 30نفر به مرحله پایانی رسیدند که از میان این افراد 10نفر انتخاب شدند که از میان آنها دو نفر از ایرانیان خارج از کشور از کانادا و چین بودند.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم در جایزه البرز سال آینده شرایطی را فراهم کنیم که هم در شیوه نامه حضور ایرانیان خارج از کشور و هم داوری آنها تغییرات جدی اتفاق بیافتد.

پایان خبر وبگردی 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امکان حضور ایرانیان خارج از کشور در جایزه موقوفه البرز فراهم شده است " هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امکان حضور ایرانیان خارج از کشور در جایزه موقوفه البرز فراهم شده است "، کلیک کنید.