ساخت مراکز تحقیقاتی و رفاهی دانشگاه آزاد در قشم تصویب شد

ساخت مراکز تحقیقاتی و رفاهی دانشگاه آزاد در قشم تصویب شد

جلسه هییت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان برگزار و با ساخت مرکز تحقیقاتی کشاورزی و اجرای طرح مجتمع رفاهی دانشگاه در قشم موافقت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناروی وبگردی، بیست و یکمین جلسه هییت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با حضور مجید مشکینی مشاور و نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هییت امنای استانی و مسیولان برگزار و با غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان آغاز و در آن دو طرح؛ ساخت مجتمع رفاهی واحد قشم و ساخت مرکز تحقیقات بذر هیبریدی قلعه قاضی تصویب و اعضای جدید کمیسیون دایمی هییت امنا معرفی شدند.

فرصت های سرمایه گذاری دانشگاه آزاد بر اساس آینده پژوهی شکل می گیرد

مشاور و نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هییت امنای استانی در این جلسه رویکرد دانشگاه آزاد را مسیله محور برشمرد و اظهار کرد: فرصت های سرمایه گذاری این دانشگاه بر اساس آینده پژوهی و بر محور درآمد های غیر شهریه ای شکل می گیرد تا طرح های مورد تصویب بتوانند بر پایه ایجاد پایداری مالی، ادامه حیات داده و توسعه پیدا کنند.

مجید مشکینی، حرکت به سمت اقتصاد پایدار و ترمیم و کشف منابع جدید را در دانشگاه بر پایه علوم، فناوری و تکنولوژی دانست و افزود: توسعه شرکت های دانش بنیان و حرکت به سمت علوم نوین و فناورانه بر اساس سند توسعه و تعالی، نشان از حرکت روبه رشد این دانشگاه در عرصه درآمد های غیر شهریه ای دارد.

وی تاکید کرد: همه واحد های دانشگاهی باید با آمایش آموزشی و نیاز های منطقه ای به توسعه نگاه کنند، محور حرکت را به عنوان دانشگاهی پاسخگو و مسیله محور بر این مهم منطبق سازند و با تقویت ارتباطات شبکه ای با هدف هم افزایی و ارزش افزایی از ظرفیت های موجود در منطقه خود بهره لازم را ببرند.

 پرچم دار حرکت فرهنگی انقلاب جوانان هستند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس نیز با اشاره به نقش جوانان در سازندگی کشور بر حضور دانشگاهیان و مشارکت آنان در پای صندوق های رای تاکید و گفت: امروز پرچم دار حرکت فرهنگی انقلاب جوانان هستند و در همه صحنه ها نشان دادند که با مشارکت و حضور فعالانه به آرمان های انقلاب وفادار مانده اند.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده اضافه کرد: به پشتوانه حرکت مردمی انقلاب به قلعه بالندگی رسیده و امروز همه به ویژه دانشگاهیان وظیفه دارند در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی گام بگذارند که نقش دانشگاه ها در این مسیر خطیر بسیار مهم و حیاتی بوده که باید از آن غافل نشد و بر حرکت رو به رشد آن نیز کمک کرد.

وی حرکت و توسعه به سمت تمدن سازی نوین اسلامی را دارای پیش زمینه ها علمی و پژوهشی قلمداد کرد و توضیح داد: فراهم سازی زمینه نرم افزاری این تمدن در وظیفه دانشگاه ها و نسل جوان جامعه است که با استفاده از این توانمندی در کنار ساختار مستحکم سخت افزاری این مهم را دنبال می کنند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به نقش و وظیفه اجتماعی و تاریخی دانشگاه در بسترسازی و شکوفایی زمینه رشد و تعالی جامعه مطرح کرد: دانشگاه ها به عنوان طراح و برنامه ریز حرکت های نوین علمی، فرهنگی و… باید با ارتباط با بخش های مختلف جامعه از صنایع گرفته تا محلات با شناخت نیاز ها و ارایهٔ طرح های علمی و قابل عملیات زمینه اجرای آن را فراهم سازند و به وظیفه اجتماعی خود عمل کنند.

دانشگاه آزاد عامل رشد و بالندگی بخش های مختلفی جامعه است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با تشریح گزارشی از فعالیت های انجام شده، دانشگاه آزاد اسلامی را دانشگاه توانمند و خوداتکا خواند که توانسته بسترسازی لازم را در همه عرصه ها فراهم کند و موجب رشد و بالندگی بخش های مختلفی در جامعه شود.

محمدحسین رنجبر، کسب افتخارات علمی، پژوهشی، ورزشی، فرهنگی و… را ماحصل تلاش و فعالیت چشمگیر این دانشگاه در عرصه های مختلف برشمرد و بیان کرد: کسب عناوین مختلف، راه اندازی مراکز تحقیقات و توسعه شرکت های دانش بنیان و محصولات تولیدی فناورانه و هزاران فعالیت فناورانه و پژوهانه نشان از حرکت روبه رشد این دانشگاه در چشم انداز تعیین شده دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ساخت مراکز تحقیقاتی و رفاهی دانشگاه آزاد در قشم تصویب شد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ساخت مراکز تحقیقاتی و رفاهی دانشگاه آزاد در قشم تصویب شد"، کلیک کنید.