چرا ماشین لباسشویی روی خشک کن نمی رود؟ ( 12 دلیل و راه حل)

ماشین لباسشویی اتوماتیک بعد از اتمام مرحله شستشو و آبکشی باید وارد فاز خشک کن شود. اما در برخی از مواقع لباسشویی روی خشک کن نمی رود! دلایل زیادی برای کار نکردن خشک کن وجود دارد از قبیل خرابی سیستم تخلیه و گرفتگی فیلتر و اشکال در قطعات فنی. در ادامه به معرفی تمام دلایلی که باعث می شود ماشین لباسشویی روی خشک کن نرود را بررسی و برای هر یک راه حل ارائه می دهیم.

دلایل کار نکردن خشک کن لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی روی خشک کن نمی رود، موارد زیر باید بررسی شوند:

1- مسدود بودن فیلتر تخلیه

یکی از  اصلی ترین دلایلی که باعث می شود خشک کن لباسشویی کار نکند، مسدود بودن فیلتر تخلیه است. تجمع مقدار زیاد پرز، مو و مواد شوینده روی منافذ فیلتر به مرور باعث مسدود شدن مسیر عبور آب از این قطعه می شود. در نتیجه مرحله آبکشی به طور کامل انجام نمی شود و برنامه شستشو وارد فاز بعدی نخواهد شد.

براحتی می توانید فیلتر را از قسمت پایین لباسشویی خارج کرده و روی آن را تمیز کنید. با انجام این کار ساده بسیاری از مشکلات لباسشویی از بین می رود و نباید از نقش مهم فیلتر غافل شد.

2- اختلال در تایمر دستگاه

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود ماشین لباسشویی روی خشک کن نرود، خرابی تایمر است. تایمر برای زمانبندی برنامه شستشو استفاده می شود. اگر تایمر خراب باشد، ممکن است خشک کن به طور صحیح عمل نکند یا اصلاً کار نکند. توجه داشته باشید که بررسی این قطعه نیاز به تخصص دارد و برای تعمیر یا تعویض آن می توانید با ری تعمیر؛ مرکز تعمیر لباسشویی در پرند تماس بگیرید.

3- خرابی المنت گرمایشی خشک کن

یکی از دلایل اصلی کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی، خرابی المنت حرارتی است. المنت وظیفه گرم کردن هوا را بر عهده دارد تا لباس‌ها خشک شوند. اگر المنت خراب باشد، هوای گرم تولید نمی‌شود و لباس‌ ها مرطوب می‌مانند.

المنت حرارتی باید توسط یک تکنسین بررسی و در صورت نیاز تعویض شود. در بعضی مواقع المنت فقط نیاز به تمیز شدن دارد، زیرا رسوبات یا آلودگی ممکن است عملکرد آن را مختل کرده باشد.

4- خرابی موتور لباسشویی

در مرحله خشک کن درام یا دیگ لباسشویی با سرعت بسیار بالا شروع به چرخش کرده و باعث از بین رفتن رطوبت لباس ها می شود. با توجه به اینکه موتور نیروی لازم برای چرخیدن دیگ را برعهده دارد، در نتیجه با ضعیف شدن موتور دستگاه توان کافی برای چرخاندن دیگ را نداشته و به همین دلیل خشک کن کار نمی کند.

اگر موتور به صدا افتاده یا متوقف شده، باید توسط یک تعمیرکار متخصص بررسی شود. در صورت خرابی، ممکن است نیاز به تعویض موتور باشد.

ماشین لباسشویی روی خشک کن نمی رود

5- انسداد دریچه تخلیه هوا

دریچه تخلیه هوا نقش مهمی در خروج هوای مرطوب از دستگاه دارد. اگر این دریچه مسدود شده باشد، هوای مرطوب داخل خشک کن محبوس شده و لباس‌ها به درستی خشک نمی‌شوند. البته دقت داشته باشید که این دلیل در لباسشویی هایی که دارای سیستم خشک کن 100 درصد هستند رخ می دهد. در سایر لباسشویی ها دریچه تخلیه هوا وجود ندارد.

برای رفع این مشکل، ایتدا دریچه تخلیه هوا را بررسی کرده و هرگونه گرد و غبار یا اشیاء خارجی که مانع تخلیه هوا می‌شود، بردارید. این کار باید به طور منظم انجام شود تا خشک کن به درستی کار کند.

6- خرابی سنسور رطوبت

خشک کن‌های پیشرفته مجهز به سنسور رطوبت هستند که میزان رطوبت لباس‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. اگر این سنسور خراب باشد، دستگاه ممکن است فکر کند لباس‌ها خشک شده‌اند و زودتر از موعد خاموش شود.

سنسور رطوبت باید توسط یک تکنسین بررسی و در صورت نیاز تعویض شود. همچنین ممکن است سنسور نیاز به تمیز کردن داشته باشد.

7- عدم تنظیم صحیح برنامه خشک کن

گاهی اوقات کار نکردن خشک کن به دلیل تنظیم نادرست برنامه است. اگر برنامه‌ای انتخاب کنید که زمان کافی برای خشک کردن لباس‌ها نداشته باشد، لباس‌ها همچنان مرطوب باقی می‌مانند. علاوه براین، برخی از برنامه های شستشو فقط شستشو و آبکشی را انجام داده و خشک کن ندارند. به همین دلیل بعد از آبکشی دستگاه خاموش شده و برنامه شستشو نیز متوقف می شود.

برنامه خشک کن را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که برنامه‌ای انتخاب شده که زمان کافی برای خشک کردن لباس‌ها را فراهم می‌کند. برخی از برنامه‌ها مخصوص پارچه‌های حساس یا با وزن کم هستند که زمان کوتاه‌تری دارند.

8- خرابی تسمه لباسشویی

برای چرخاندن دیگ با سرعت بالا موتور نیروی کافی را تامین می کند و تسمه در نهایت مسئول انتقال انرژی و چرخش درام است. تسمه ها قطعات پلاستیکی هستند که با گذشت زمان دچار پارگی شده و شل می شود. به همین دلیل نمی تواند با سرعت بالا شروع به چرخش کند و خشک کن کار نمی کند.

بهترین کار در این شرایط تعویض تسمه است. این قطعات قیمت ارزانی دارند اما نقش آنهادر عملکرد لباسشویی بسیار مهم است. چون می تواند از لرزش زیاد دستگاه نیز جلوگیری کند.

9- نوسانات برق

اگر ماشین لباسشویی را در ساعات اوج مصرف برق روشن کنید، احتمال وارد نشدن به خشک کن وجود دارد. چون در فاز آخر برق بیشتری نیاز است و نوسان ولتاژ ورودی مانع از چرخش دیگ می شود. تا حد امکان باید دستگاه را در ساعات اوج مصرف برق روشن نکنید و حتما آن را به محافظ برق وصل کنید.

10- خرابی برد الکتریکی

مغز ماشین لباسشویی برای زمانبندی و ارسال فرمان به قطعات مختلف برد الکتریکی است. روی برد مدارات متعدد و پیچیده به کار رفته و هرگونه اشکال در آن باعث اختلال در عملکرد لباسشویی می شود. در برخی از مواقع دلیل اینکه لباسشویی روی خشک کن نمی رود، اشکال و خرابی برد الکتریکی است.

با توجه به پیچیده بودن ساختار برد و قیمت بالای آن، بهتر است بررسی و تعمیر این قطعه توسط تعمیرکاران با تجربه انجام شود.

11- گرفتگی شلنگ تخلیه

دقت داشته باشید که تا اتمام مرحله آبکشی و تخلیه آب های کثیف موجود در لباسشویی، برنامه خشک کن شروع به کار نمی کند. در برخی از مواقع مسدود بودن شلنگ تخلیه یکی از دلایلی است که باعث می شود ماشین لباسشویی روی خشک کن نرود. شلنگ تخلیه رسوب زیادی می گیرد و مسیر عبور فاضلاب ممکن است کاملا مسدود شود.

شلنگ تخلیه را از پشت لباسشویی جدا کرد و داخل آن را کاملا شستشو دهید تا تمام کثیفی ها و گرفتگی ها تمیز شوند.

12- خرابی پمپ تخلیه

علاوه بر موارد بالا، این احتمال وجود دارد که پمپ تخلیه دچار اشکال شده و آب به درستی تخلیه نشود. بررسی این قطعه نیاز به تخصص دارد و در برخی از مواقع می توان اشکالات آن را با تعمیر رفع کرد و گاهی نیاز به تعویض دارد.

تعمیر خشک کن ماشین لباسشویی در محل

برای بررسی تخصصی و رفع دلایلی که باعث می شود ماشین لباسشویی روی خشک کن نرود می توانید از خدمات ری تعمیر استفاده کنید. این خدمات توسط تعمیرکاران باتجربه و با قطعات اصلی در محل در محدوده شهر پرند ارائه می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۳۳۸۲۹۷۲۹۸ تماس بگیرید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا ماشین لباسشویی روی خشک کن نمی رود؟ ( 12 دلیل و راه حل)" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا ماشین لباسشویی روی خشک کن نمی رود؟ ( 12 دلیل و راه حل)"، کلیک کنید.