پایش مداوم انبارهای نگهداری مواد غذایی و آشامیدنی از سوی سازمان غذا و دارو

پایش مداوم انبارهای نگهداری مواد غذایی و آشامیدنی از سوی سازمان غذا و دارو

سرپرست اداره کل امور فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: انبارهای نگهداری مواد غذایی و آشامیدنی به صورت مستمر ارزیابی و شرایط بهداشتی انبارش در آنها کنترل و رتبه بندی می شود.

به گزارش وبگردی، دکتر عبدالعظیم بهفر با اشاره به اینکه وفق قانون موارد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، نظارت بر مراکز نگهداری و سردخانه ها مشمول اخذ مجوزهای بهداشتی است، گفت: اداره کل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی با هدف کنترل شرایط بهداشتی در مراکز نگهداری مواد و فرآورده های غذایی و آشامیدنی، پس از بازنگری حداقل ضوابط فنی بهداشتی انبارهای نگهداری فرآورده های غذایی و بهداشتی در 1393، به صورت مستمر اقدام به ارزیابی شرایط بهداشتی انبارش در مراکز مذکور و رتبه بندی آنها می کند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: در صورت عدم رعایت شرایط قابل قبول سازمان غذا و دارو در انبارهای مواد خوراکی و یا آشامیدنی مطابق با قانون برخورد خواهد شد.

به گفته وی، نظارت بر رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی در انبارها و مراکز نگهداری فرآورده های غذایی و آشامیدنی به منظور کنترل و حفظ سلامت محصولات و در پی آن سلامت جامعه ضروری است و بخش مهمی از زنجیره تامین غذا محسوب می شود.

پایان خبر وبگردی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پایش مداوم انبارهای نگهداری مواد غذایی و آشامیدنی از سوی سازمان غذا و دارو" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پایش مداوم انبارهای نگهداری مواد غذایی و آشامیدنی از سوی سازمان غذا و دارو"، کلیک کنید.