واگذاری 172 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی برای تولید انرژی پاک – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

واگذاری 172 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی برای تولید انرژی پاک - خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار وبگردی، عبدالحسین بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از دریافت و درخواست متقاضی احداث نیروگاه انرژی خورشیدی توسط یک شرکت، بازدید و بررسی های میدانی از اراضی ملی مستعد واگذاری توسط کارشناسان این اداره کل و اداره شهرستان اراک صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: 172 هکتار از اراضی پلاک امان آباد و مالک آباد شهرستان اراک در این خصوص شناسایی و اقدامات قانونی لازم برای آنها صورت پذیرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: موافقت اولیه کمیته تخصیص اداره کل بر واگذاری این اراضی صورت گرفت و به سبب اینکه واگذاری اراضی بالای 20 هکتار نیاز به اخذ مجوز تخصیص بالاتر از حد نصاب واگذاری از طریق سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور را دارد که با مکاتبات انجام شده، این مجوز از سازمان اخذ شده است .

محمدی بیان کرد: این واگذاری در راستای حمایت از انرژی های پاک و خورشیدی و در قالب طرح های غیرکشاورزی ماده 32 و قرارداد 30 ساله واگذار شده که در صورت ادامه فعالیت این نیروگاه تا پایان فعالیت قابل تمدید بوده و موافقت واگذاری اراضی به مدیریت امور اراضی استان جهت سیر مراحل قانونی ابلاغ شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: اجرای این طرح 5 ساله است و یک نیروگاه 100 مگابایتی در این محوطه 172 هکتاری در راستای تامین نیاز برق ملی و کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف برق نیروگاه حرارتی شازند است.

محمدی گفت: متقاضیان حقیقی و حقوقی و ادارات دولتی و شرکت ها و صنایع استان در راستای کاهش آلودگی هوا و استفاده از انرژی خورشیدی و پاک می توانند جهت تخصیص اراضی مورد نیاز درخواست خود را مطرح کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واگذاری 172 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی برای تولید انرژی پاک – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واگذاری 172 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی برای تولید انرژی پاک – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.