نایلون عریض و فواید آن

نایلون عریض از پرکاربردترین انواع پلاستیک‌ها در حوزه پوشش‌ دهی است. این نایلون، به دلیل داشتن ابعاد و اندازه‌ی بزرگ پوششی وسیع ایجاد می‌کند. نایلون‌‌های عریض در صنایع متعددی کاربرد دارد. در ادامه این مقاله از شرکت کیهان پلاستیک همراه ما باشید تا به بررسی دقیق این نایلون‎ها بپردازیم.

نایلون عریض چیست؟

نایلون عریض و فواید آن

نایلون عریض از جمله نایلون‌های با عرض زیاد هستند که در بخش‌های کشاورزی و صنعتی کاربرد بسیار زیادی دارند. نایلون عریض بخصوص برای ساخت گلخانه‌ها کاربرد بسیار زیادی دارد. نایلون عریض  میتواند با ایجاد پوشش از ورود هر گونه عواملی که باعث آسیب رسیدن به گیاهان گلخانه ای میشود جلوگیری به عمل آورد. یکی از مزیت‌های نایلون عریض در شفاف بودن نایلون میباشد. نایلون‌های عریض میتوانند نور که یکی از عناصر برای رشد گیاه میباشند را از خود عبور دهند که این موضوع باعث شده تا کاربرد زیادی پیدا کرده و بتوان نور خورشید را بدون استفاده از تجهیزلات دیگر و بصورت مستقیم به گیاهان منتقل نمود.

مشخصات نایلون‌های عریض کیهان پلاستیک

خصوصیات نایلون عریض کیهان پلاستیک اغلب شامل ابعاد، تعداد لایه‌ها و ضخامت است:

ابعاد: نایلون عریض معمولا به نایلون‌های با عرض بالای ۲ متر اطلاق می‌شود که در ایران تا عرض ۲۴ متر هم قابل تولید است. عرضی که برای این نایلون در نظر گرفته می‌‌شود به سفارش مشتری بستگی دارد.

تعداد لایه‌ها: نایلون‌های عریض را می‌توان به صورت تک لایه، دو لایه، سه لایه و پنج لایه تولید نمود. هر چه تعداد لایه‌های این نوع نایلون بیشتر باشد، استحکام و کیفیت آن نیز افزایش پیدا می‌‌کند.

ضخامت: میزان ضخامت نایلون عریض بین ۳۰ تا ۳۰۰ میکرون متغیر است. بدیهی است که نایلون‌‌های ضخیم تر، مقاومت بیشتری نیز دارند. ضخامت تولید به صورت مستقیم به نیاز مشتری بستگی دارد و تعیین کننده ضخامت خود مشتری است.

برخی دیگر از مشخصات نایلون عریض کیهان پلاستیک عبارت اند از:

  • سفارش نایلون‌های عریض کیهان پلاستیک به صورت رنگی در رنگ‌بندی‌های شفاف، سبز، لیمویی، زرد و …
  • بعضی از نایلون‌های عریض کیهان پلاستیک قابلیت اضافه کردن افزودنی از ۵ تا ۱۰ درصد بنا به سفارش مشتری را دارد.
  • نایلون‌های عریض کیهان پلاستیک در ابعاد و انداره‌های درخواستی متناسب با سفارش مشتری تولید می‌شود.
  • پشتیبانی و مشاوره فبل از فروش و پس از فروش برای انواع نایلون‌های عریض توسط کیهان پلاستیک
  • برخی از نایلون‌های عریض کیهان پلاستیک دارای تضمین کالا، از بیمه نامه ایران هستند.
  • نایلون‌های عریض کیهان پلاستیک همگی، مقاوم دربرابر سموم شیمیایی هستند.
  • بعضی از نایلون‌های عریض ضمانت نامه‌هایی از ۲۰ تا ۲۴ ماه را دارا هستند .
  • اضافه کردن انواع افزودنی به نایلون عریض متناسب با سفارش مشتری

انواع نایلون عریض

نایلون‌‌های عریض در صنایع مختلف کاربردهای متنوعی را دارند. از مهم ترین کاربردهای نایلون عریض می‌توان به حوزه کشاورزی، گلخانه داری و ساختمان سازی اشاره کرد.

 

  • نایلون کشاورزی: یکی از اصلی ترین کاربردهای پلاستیک عریض در صنف کشاورزی است. از این پلاستیک می‌‌توان در زمین‌های کشاورزی جهت کمک به رشد گیاهان استفاده کرد. به ویژه در پرورش قارچ از این نایلون به وفور استفاده می‌‌شود. به طور کلی، نایلون کشاورزی به بهبود بهره وری و افزایش کیفیت محصولات کمک زیادی می‌کند.
  • نایلون گلخانه: برای کاربردهای مربوط به گلخانه نیز می‌‌توان از این محصول استفاده کرد. نایلون عریض را می‌‌توان برای سقف و دیواره‌‌های گلخانه به کار گرفت. مزیت مهم این پلاستیک برای گلخانه‌‌ها شامل شفاف بودن، عدم عبور نور فرابنفش، حفظ گرما موثر در داخل گلخانه و در نهایت رشد بهتر گیاهان است.
  • نایلون ساختمانی: از نایلون عریض در کارهای ساختمانی و عمرانی نیز استفاده فراوان می‌‌شود. گاهی اوقات در ساختمان‌‌های نیمه‌ کاره جهت حفاظت از ساختمان و تجهیزات و وسایل ساختمانی، این نایلون‌‌ها به عنوان‌ کاور کاربرد دارند. هم چنین این نایلون‌‌ها به عنوان پوشش دهی در کف سازی و سقف سازی جهت جلوگیری از نفوذ سیمان و رطوبت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای پلاستیک عریض کیهان پلاستیک

پلاستیک‌های عریض در ابعاد مختلفی در بازار به فروش می‌رسند و بر اساس نوع کاربرد، می‌توان ابعاد دلخواه آن را انتخاب کرد. این نایلون‌ها از نظر ضخامت نیز تنوع بالایی دارند؛ به طوری که می‌توان نوع ۲ لایه، ۳ لایه یا ۵ لایه آن را تهیه کرد. نایلون‌های عریض اغلب در رنگ‌های شفاف و مشکی تولید می‌شوند؛ البته لازم به ذکر است که هر چه مواد اولیه، با کیفیت بالاتری در ساخت این پلاستیک‌ها به کار رفته باشد؛ رنگ آن‌ها شفاف‌تر خواهد بود، و به عنوان پوشش و محافظ در برابر تغییرات آب و هوایی، برخورد اجسام نوک تیز و نفوذ اشعه ماورای بنفش (UV)، عملکرد بی‌نظیری خواهند داشت. از دیگر مزایای پلاستیک عریض میتوان به عوامل زیر اشاره کرد:

  • مقاوم در برابر نور خورشید
  • تامین و حفظ درجه حرارت مناسب برای رشد گیاه در امور کشاورزی
  • بهترین پوشش و محافظ برای امور کشاورزی، گلخانه‌ای و صنایع
  • قیمت مناسب پلاستیک عریض نسبت به سایر بسته بندی‌ها و پوشش‌های دیگر

قیمت نایلون عریض

همان طور که گفته شد، نایلون‌های عریض کیلویی به صورت رولی (متری) و به صورت کیلویی به فروش می‌رسد. قیمت نایلون کیلویی وابسته به عواملی مانند ضخامت نایلون، افزودنی‌های نایلون مانند افزودنی UV دار و … درجه یک بودن محصول و عوامل این چنینی وابسته است. جهت اطلاع از قیمت پلاستیک عریض کیلویی با شماره‌های درج شده در سایت در تماس باشید تا کارشناسان کیهان پلاستیک به بهترین نحو شما را راهنمایی کنند. همچنین قیمت پلاستیک کیلویی باتوجه به برند تولیدی تغییر می‌کند. برندهای محبوب تری که کیفیت بالاتری برای محصولات خود در نظر می‌گیرند، قیمت‌ بیشتری نیز دارند.

جمع بندی

نایلون عریض از پر استفاده‌ترین انواع پلاستیک‌های صنعتی است و در ابعاد بزرگ برای پوشش گلخانه‌ها و کشت‌های زیر پلاستیکی استفاده می‌شود. این نایلون‌ها استحکام و مقاومت بالایی دارند و در صنایع مختلفی کاربرد دارند. در این مقاله با هدف معرفی نایلون عریض، به بررسی انواع، ویژگی‌ها و کاربرد این نایلون‌ها پرداختیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نایلون عریض و فواید آن" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نایلون عریض و فواید آن"، کلیک کنید.