موزه مشگین‌شهر تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد

موزه مشگین‌شهر تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد

وبگردی/اردبیل مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: موزه مشگین‌شهر تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن محمدی‌ادیب 13 شهریور در در گفت‌وگو با وبگردی با اشاره به فعالیت‌های حوزه صنایع دستی اردبیل، گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار هنرمند صنایع دستی در ۶۰ رشته در استان فعال هستند و ما با برگزاری نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی و رویدادهای مختلف برای رونق حوزه صنایع دستی و بازاریابی محصولات این حوزه برای صنعتگران تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به پیگیری این اداره کل در خصوص بیمه هنرمندان صنایع‌دستی، افزود: در همین راستا 180 هنرمند تاکنون بیمه شده‌اند.

محمدی‌ادیب همچنین از تلاش برای ثبت شهر عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم خبر داد و گفت: در این خصوص نیز اقدامات استانی انجام شده و پس از بررسی ملی، پرونده به یونسکو ارسال خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه موزه مشگین‌شهر در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این موزه در سالجاری به بهره‌برداری برسد تا شاهد نمایش ظرفیت‌های شمال استان و مشگین‌شهر در این موزه باشیم.

پایان خبر وبگردی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "موزه مشگین‌شهر تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "موزه مشگین‌شهر تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد"، کلیک کنید.