مسوولیت بزرگی برعهده داوران و میانجی گران است

مسوولیت بزرگی برعهده داوران و میانجی گران است

وبگردی/کرمان رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه افشا نشدن سر را یکی از خواص داوری دانست و گفت: اصل در داوری بر پنهان کاری است.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی امروز (30 اردیبهشت ماه) در آیین تحلیف داوران حرفه ای و میانجی گران استان، با بیان اینکه مسوولیت جدی و وجدانی بزرگی برعهده داوران و میانجی گران است، اظهار کرد: دادگاه ها باید علنی باشند، اما داوری و میانجی گری علنی نیست، مگر اینکه دو طرف بخواهند.

وی بیان کرد: کانون داوران حرفه ای استان کرمان هرچه سریع تر راه اندازی شود و ما نیز بعضی از عملیات های کاری مانند آموزش و کمک برای جذب را به این کانون واگذار می کنیم.

صادقی خطاب به داوران و میانجی گران، گفت: تا جایی که امکان دارد از رای دادن و قضاوت خودداری کنید، زیرا رای دادن، مسوولیت سنگینی است و باید برای صلح و آشتی بین افراد تلاش کرد. رای داوران امتیاز زیادی داده نمی شود و امتیازهای سنگین برای داوران با مصالحه بالاست و داوران ما صلاحیت صلح دادن مردم را دارند.

او از راه اندازی ستاد ملی صبر در کشور خبر داد و افزود: از میانجی گران می خواهیم پرچم صبر را به دست بگیرند و در سختی ها و آسانی ها پرچمدار صلح باشند.

وی با اشاره به مراجعه مردم به داوران و میانجی گران، بیان کرد: داوران رسمی و میانجی گران حرفه ای باید پرونده ها را جذب کنند.

صادقی از داوران و میانجی گران خواست که سنت داوری و میانجی گری را از طریق رسانه ها معرفی کنند و دادستان ها و روسای کل دادگستری را به ارجاع پرونده ها به داوران حرفه ای توصیه کرد.

فعالیت 97 داور حرفه ای و میانجی گر رسمی در کرمان

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان نیز گفت: 55 داور حرفه ای و 42 میانجی گر در استان کرمان مشغول به فعالیت شده اند تا در راستای کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضا کمک کنند.

وی اظهار کرد: تحلیف داوران حرفه ای و میانجی گران یکی از برنامه های سند تحول و تعالی قوه قضاییه در استان کرمان است و موضوع دادرسی خصوصی در اسناد بالادستی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و در سند تحول قوه قضاییه مورد توجه است.

او ادامه داد: مردم می توانند در بُعد حقوقی به داوران و در بُعد کیفری به میانجی گران مراجعه کنند. سازماندهی دادرسی خصوصی به مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه واگذار و برای تسریع در این موضوع اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: داوران حرفه ای و میانجی گران استان کرمان، احکام را دریافت کرده اند و مانند شوراهای حل اختلاف بازویی برای قوه قضاییه در راستای کاهش ورودی پرونده ها به مراجع قضایی هستند.

پایان خبر وبگردی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مسوولیت بزرگی برعهده داوران و میانجی گران است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مسوولیت بزرگی برعهده داوران و میانجی گران است"، کلیک کنید.