مرکز مردمی «نفس» از سقط 405 جنین سالم جلوگیری کرده است – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

مرکز مردمی «نفس» از سقط 405 جنین سالم جلوگیری کرده است - خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری وبگردی، حسین صمصام با اشاره به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اهمیت این موضوع گفت: مرکز مردمی نفس از خرداد 1401 تاکنون در 29 شهرستان فارس راه اندازی شده و در این مراکز 405 مادر باردار که قصد داشتند جنین خود را سقط کنند، شناسایی و از تصمیم خود، منصرف شده اند.

مسوول مرکز نفس فارس با اشاره به حمایت های این مرکز در زمینه های مالی، روحی، روانی و معنوی از مادران باردار شناسایی شده هدف از تاسیس مرکز مردمی نفس را جلوگیری از سقط جنین های سالم، اعلام کرد و گفت: با تلاش های انجام شده در مرکز مردمی نفس، تاکنون 157 نوزاد، متولد شده اند.

وی بیان کرد: در مرحله نخست فعالیت های مرکز نفس با استفاده از ظرفیت های مختلف جامعه از جمله علما، اساتید، سخنرانان، مداحان، معلمان و گروه های جهادی، موضوعاتی از قبیل مسایل فقهی، شرعی و عوارض جسمی این اقدام در سطح جامعه فرهنگ سازی و آموزش داده می شود.

صمصام افزود: در مرحله دوم واسطه هایی شامل پزشکان، بهورزان، ماماها، مراقبین سلامت و عطاری هایی که افراد برای سقط به آنها مراجعه می کنند، شبکه سازی و شناسایی می شوند و این واسطه ها، مادران باردار را به مرکز مردمی نفس معرفی می کنند و مشاوران مرکز هم خدمات مشاوره فقهی، قانونی و تخصصی به آنها ارایه می دهند.

صمصام اضافه کرد: اقدام سوم در راستای این هدف، حمایت از افرادی است که از سقط جنین های خود منصرف می شوند که شامل حمایت های تخصصی بهداشتی درمانی رایگان از جمله ویزیت متخصص، سونوگرافی، آزمایشات و مشاوره است و حمایت های غیر تخصصی نیز در مرکز نفس به نیابت از ارگان ها و نهادهای استان ارایه می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مرکز مردمی «نفس» از سقط 405 جنین سالم جلوگیری کرده است – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مرکز مردمی «نفس» از سقط 405 جنین سالم جلوگیری کرده است – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.