قاسمپور: فاسدان نه برای 6 ماه و 6 سال بلکه برای همیشه از فوتبال حذف شوند/ ریشه درخت فساد خشکانده شود

قاسمپور: فاسدان نه برای 6 ماه و 6 سال بلکه برای همیشه از فوتبال حذف شوند ریشه درخت فساد خشکانده شود

پیشکسوت فوتبال گفت: محرومیت 6 ماهه تا 6 ساله برای متخلفان و فاسدان دردی را دوا نمی کند، آنها برای همیشه از فوتبال حذف شوند.

ابراهیم قاسمپور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری وبگردی، در خصوص بحث مبارزه با فساد که پیش از شهادت آیت الله رییسی با جدیت دنبال می شد و انتظار می رود بعد از شهادت هم پیگیری شود، اظهار کرد:اتفاقاتی که در آن فساد وجود دارد در همه جا رخ می دهد و تنها در فوتبال نیست. فوتبال به خاطر آنکه بیشتر در چشم است و مطرح تر از بسیاری مجموعه ها، ارگان ها و ادارات است، فساد در آن ملموس تر است به خصوص در سطح اول آن که لیگ برتر است.

پول زیادی در فوتبال وجود دارد

وی ادامه داد: خیلی آدم ها به اسم مدیر یا هر عنوان دیگری وارد فوتبال می شوند تا تبدیل به فردی شناخته شده شوند و این ورزش سکوی پرتاب خوبی برای ارتقای شغلی خود به پست های مهم تر است. آنها از طریق فوتبال هویت پیدا می کنند و به مقام های مهم تری دسترسی پیدا می کنند. پول زیادی در فوتبال وجود دارد و محبوبیت، شهرت، مطرح شدن و ارتباطات بسیار زیادی به همراه دارد. افرادی که گمنام بوده اند با حضور در هییت مدیره و مدیرعاملی باشگاه هایی که پول خوبی دارند به فدراسیون فوتبال و هییت رییسه یا دیگر مناصب شغلی آن می رسند و بعد از مدتی هم چنین افرادی به عنوان عضو شورای شهر یا نماینده مجلس رای می آورند. 

برخورد شدیدی با متخلفان شود

پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: در گذشته هم خیلی ها آمده اند تا جلوی فساد را بگیرند، اما اقدامات جزیی شد و بعد به حال خود رها شد. اسامی برخی مربیان در رده های پایه به صورت مخفف معرفی شد و حتی از لیگ برتر کنار گذاشته شدند، چون بیشتر در دید بود، آن وقت این مربیان به لیگ دسته یک رفتند. چون اشرافی نبود به مراتب کار های بدتری کردند و بعد از مدتی به لیگ برتر بازگشتند. امیدوارم این بار که بحث مبارزه با فساد سر و صدا کرده، برخورد شدیدی با متخلفان شود. محرومیت 6 ماهه تا 6 ساله برای متخلفان و فاسدان دردی را دوا نمی کند. آنها برای همیشه از فوتبال حذف شوند. البته چشمم آب نمی خورد که برخورد قاطعی شود، کما اینکه در دیگر اصناف شاهد آن بودیم که اختلاس و فساد های مختلفی صورت گرت، نهایتاً یک یا چند نفر ار گرفتند و مجازات کردند، اصل کاری ها فرار کردند و محاکمه نشدند. 

عزم راسخ در مبارزه با فساد نیست

وی افزود: نمونه روشن فساد در فدراسیون فوتبال به زمان سرمربیگری مارک ویلموتس برمی گردد. استعفا دادند، قلب شان درد گرفت و رفتند. دوباره برگشتند و اتفاق خاصی نیفتاد. برای همین می گویم که عزم راسخ و اراده قاطع نمی بینم. اگر باشد هم به صورت مقطعی است و یک یا چند نفر قربانی می شوند. وقتی در راس هرم آدم هایی می آیند که شایسته نیستند و توانایی ندارند، کسانی که فرصت شغلی فوتبالی را سکوی پرتاب می دانند، خودشان باعث و بانی ایجاد فساد می شوند، نمی توانید از زیرمجموعه ایراد بگیرید. اگر می خواهد برخورد شود باید با اصل کاری ها برخورد شود نه آنهایی که زیرمجموعه بودند و تخلف ها به نام شان نوشته شده است. نه اینکه بی خطا بودند ولی عامل اصلی فساد نبوده اند. مطمیناً از عوامل اصلی حمایت می شود. نمی توانید با بریدن و زدودن شاخ و برگ درختی که از ریشه آفت زده، آن درخت را نجات داد. ریشه درختی که خراب است باید خشکانده شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قاسمپور: فاسدان نه برای 6 ماه و 6 سال بلکه برای همیشه از فوتبال حذف شوند/ ریشه درخت فساد خشکانده شود" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قاسمپور: فاسدان نه برای 6 ماه و 6 سال بلکه برای همیشه از فوتبال حذف شوند/ ریشه درخت فساد خشکانده شود"، کلیک کنید.