دامپزشکی خواف آماده نظارت بر ذبح 10 هزار دام برای عید قربان

دامپزشکی خواف آماده نظارت بر ذبح 10 هزار دام برای عید قربان

وبگردی/خراسان رضوی شبکه دامپزشکی خواف، تمهیدات لازم را برای نظارت بر ورود و ذبح 10 هزار راس دام و همچنین رعایت مسایل بهداشتی در آستانه عید قربان در این شهرستان پیش بینی کرده است.

فرهاد منصوری، رییس شبکه دامپزشکی خواف به وبگردی گفت: کشتارگاه های دام متعلق به شهرداری های شهرهای خواف و سنگان برای خدمات دهی به خیران در روز عید قربان آمادگی دارند، همچنین شهرداری های 6 شهر خواف، سنگان، نشتیفان، قاسم آباد، سلامی و سده از توابع شهرستان خواف برای جمع آوری هرچه سریع تر پسماندها از سطح این شهرها آماده خدمت رسانی خواهند بود.

وی گفت: برای نظارت بر کشتار دام های قربانی و پاسخگویی به شهروندان تیم های ثابت و سیار دامپزشکی، مرکز بهداشت، محیط زیست، شهرداری ها در روز عید قربان فعال می شوند.

رییس شبکه دامپزشکی خواف تاکید کرد: شهروندان ضمن پرهیز از ذبح دام های بیمار، خسته و مشکوک به بیماری و به خصوص در معابر و مکان های عمومی حتماً دام را برای کشتار به کشتارگاه ببرند.

منصوری افزود: در زمان ذبح دام و تکه کردن لاشه و توزیع آن حتماً از تجهیزات ایمنی از جمله ماسک و دستکش استفاده کرده و از تماس غیرضروری با لاشه به خصوص توسط کودکان نیز جلوگیری شود.

وی توصیه کرد: در صورتی که شهروندان، دام را در مکانی غیر از کشتارگاه، کشتار می کنند، سعی کنند از پخش شدن خون در محیط های عمومی پیشگیری کرده و بعد از کشتار نیز خون و ضایعات غیرخوراکی به طور بهداشتی بسته بندی و دفن و یا حذف کنند و شست و شوی محل ذبح دام را کامل انجام دهند.

رییس شبکه دامپزشکی خواف هشدار داد: لاشه، امعاء و احشاء خوراکی بعد از کشتار باید به مدت 24 ساعت در دمای پیش سرد یخچال (صفر تا چهار درجه) بماند و بعد از سپری شدن زمان یاد شده، لاشه، تکه و توزیع شود.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت داشتن هرگونه پرسش و یا مشکل می توانند از طریق شماره 05154222622 با شبکه دامپزشکی خواف و یا ناظران مستقر در کشتارگاه ها تماس تلفنی بگیرند.

پایان خبر وبگردی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دامپزشکی خواف آماده نظارت بر ذبح 10 هزار دام برای عید قربان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دامپزشکی خواف آماده نظارت بر ذبح 10 هزار دام برای عید قربان"، کلیک کنید.