تحلیلگران آمریکایی: چنگدو J-20 حریف F-35 نمی شود!

به گزارش خبرگزاری وبگردی، ظرفیت حمل سوخت جنگنده J-20 بیشتر از جنگنده F-35 است، ولی جثه بزرگ تر و وزن بیشتری هم دارد؛ ازاین رو برد J-20 کمتر از F-35 است. همچنین برخلاف جنگنده F-35، جنگنده چنگدو J-20 چین نمی تواند بمب های هوا به زمین را درون بدنه حمل کند که محدودیتی اساسی برای رادارگریزی J-20 به شمار می آید.

معرفی J-20 در سال 2017، چین را به سومین کشور پس از ایالات متحده و روسیه تبدیل کرد که به فناوری های ساخت جنگنده های رادارگریز نسل پنجم دست پیدا کرد. برآوردها نشان می دهد که ارتش چین ممکن است 250 فروند از این جنگنده را در خدمت داشته باشد.

J-20 مجهز به مجموعه ای از حسگرهای پیشرفته است، قادر به حمل دوربردترین موشک های هوا به هوای چین PL-15 است و پیوسته ارتقا پیدا می کند. چنگدو J-20 یک جنگنده برتری هوایی است که جایگاه چین را به طور مشخص در مقابل ناوگان جنگنده های قدیمی هند ارتقا می دهد.

موتور WS-10 به عنوان موتور اصلی برای نمونه های اولیه این جنگنده طراحی شد و در فرایند بروزرسانی این موتور جایگاه خود را به موتور WS-15 داد. گفته می شود که موتور WS-10 چین مشابه موتور F101 ایالات متحده است اما همچنان انتظار می رود که موتور چینی از نظر عملکرد نسبت به همتای آمریکایی خود در سطح پایین تری باشد.

F-35 آمریکایی یا J-20 چینی/ آسمان در سیطره کدام جنگنده نسل پنجم است؟/ عکس
چنگدو J-20

به گفته پرت اندویتنی، F135 که در جایگاه موتور هر سه سری از جنگنده های F-35 قرار دارد، قدرتمندترین، پیشرفته ترین و قابل اعتمادترین موتور جنگنده ای است که تاکنون تولید شده است.

F-35 آمریکایی یا J-20 چینی/ آسمان در سیطره کدام جنگنده نسل پنجم است؟/ عکس
جنگنده F-35

در آخر باید گفت که J-20 سریع تر از F-35 است اما جنگنده آمریکایی سطح مقطع راداری پایین تری دارد و باید گفت که موتور جنگنده F-35 قوی تر از جنگنده چنگدو J-20 است.

منبع: newsweek

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تحلیلگران آمریکایی: چنگدو J-20 حریف F-35 نمی شود!" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تحلیلگران آمریکایی: چنگدو J-20 حریف F-35 نمی شود!"، کلیک کنید.