الکل های طبی در صنایع فراورده های سلامت، مصرف خوراکی ندارند

الکل های طبی در صنایع فراورده های سلامت، مصرف خوراکی ندارند

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو، درباره غیرقابل شرب شدن الکل های طبی در واحدهای تولیدی مطالبی را عنوان کرد.

مهدی انصاری، با اشاره به دستورالعمل ابلاغی سازمان غذا و دارو به واحدهای تولیدی، گفت: تمامی الکل های مصرفی در صنایع فراورده های سلامت قبل از استفاده در محصولات با نظارت مستقیم کارشناسان تقلیب و غیرقابل شرب می شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 1383 وزارت بهداشت تمامی تولید کنندگان الکل موظف به استفاده از ماده تقلیب کننده الکل شده اند، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی الکل های موجود در داروخانه ها، موسسات پزشکی و واحدهای تولیدی آرایشی و بهداشتی الکل تقلیب شده است و استفاده از این نوع الکل جهت مصارف خوراکی عوارض جانبی در پی خواهد داشت.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو همچنین ادامه داد: در بازدیدهای انجام شده از واحدهای تولیدی توسط کارشناسان غذا و دارو، ضمن نظارت دقیق بر پروسه انجام کار، مستندات مربوط به ماده تقلیب کننده و سایر موارد مربوطه مورد توجه و بررسی قرار می گیرد.

الکل تقلیب شده در واقع اتیل الکلی است که به آن ماده شیمیایی مجاز به عنوان تقلیب کننده اضافه می شود و در نتیجه خلوص آن از بین رفته و غیر قابل شرب می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "الکل های طبی در صنایع فراورده های سلامت، مصرف خوراکی ندارند" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "الکل های طبی در صنایع فراورده های سلامت، مصرف خوراکی ندارند"، کلیک کنید.