اشتغال زایی بهزیستی قوچان برای 465 مددجو تحت پوشش – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

اشتغال زایی بهزیستی قوچان برای 465 مددجو تحت پوشش - خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار وبگردی، مرتضی ترنیکی عصر پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران بابیان اینکه سازمان بهزیستی با بهره مندی از مشارکت های مردمی به دنبال رفع نیازهای مسکن، جهیزیه، تحصیل و … مددجویان تحت پوشش خود است، اظهار کرد: سال گذشته با همیاری خیرین 2 میلیارد و 513 میلیون تومان توزیع لوازم التحریر، بخاری، جهیزیه، بسته معیشتی و کمک های خدماتی همچون وکالت، پزشکی و… صورت گرفته است.

رییس اداره بهزیستی قوچان از توزیع 300 بسته لوازم التحریر و کیف میان دانش آموزان تحت پوشش به ارزش 150 میلیون تومان خبر داد و افزود: علاوه بر توزیع 28 سری جهیزیه و کمک هزینه آن به ارزش 655 میلیون تومان و 600 بسته معیشتی به ارزش 300 میلیون تومان، 24 دستگاه بخاری به ارزش 60 میلیون تومان هم میان مدد جویان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه مسکن یکی از دغدغه های سازمان بهزیستی بوده و نقش مهمی در توانمندسازی افراد تحت پوشش دارد، گفت: سال گذشته 5 میلیارد و 421 میلیون تومان تسهیلات در حوزه کمک هزینه ودیعه مسکن و خرید پرداخت شد که 2 میلیارد و 861 میلیون تومان آن به حوزه ساخت اختصاص دارد.

ترنیکی با یادآوری این مطلب که برخی از مددجویان تحت پوشش متقاضی مسکن، امتیازات آب، برق و گاز آن ها به صورت رایگان تامین شده است، بیان کرد: 159 مددجو از تسهیلات حوزه مسکن استفاده کرده اند که به 50 نفر آن ها تسهیلات 2 میلیارد و 560 میلیون تومانی ودیعه پرداخت شده است.

رییس اداره بهزیستی قوچان میزان تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده به 465 مددجو تحت پوشش این سازمان را در سال گذشته 62 میلیارد و 500 میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: با تعهد اشتغال بالای 100 درصدی این مددجویان توانسته اند در حوزه های دامداری و خدماتی نظیر آرایشگری، خواروبار و … مشغول به فعالیت شوند.

وی یادآور شد: برای مشکلات مددجویان ساکن در مسکن وبگردی جلسات متعددی با فرمانداری و دستگاه های مرتبط برگزارشده است تا مشکلات موجود مرتفع شود و یکی از تاکیدات اصلی بهزیستی بر مسیله مناسب سازی است.

ترنیکی تاکید کرد: بهزیستی این شهرستان 6 هزار پرونده در حوزه زنان سرپرست خانوار، بیماران ازکارافتاده، معلولین و… دارد که با اعضای خانواده به حدود 18 هزار نفر می رسند و این سازمان ماهیانه 6 میلیارد تومان هزینه مستمری واریز می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اشتغال زایی بهزیستی قوچان برای 465 مددجو تحت پوشش – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اشتغال زایی بهزیستی قوچان برای 465 مددجو تحت پوشش – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.