اسامی تئاترهای پذیرفته شده در طرح شهید آوینی در فارس اعلام شد

اسامی تئاترهای پذیرفته شده در طرح شهید آوینی در فارس اعلام شد

وبگردی/فارس معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اعلام آثار پذیرفته شده هنرهای نمایشی در طرح شهید آوینی خبر داد و گفت: آثار بر اساس اولویت‌های موضوعی و طبق سرفصل طرح قرارگاه شهید آوینی، منتخب شدند.

سید رسول موسوی‌نژادیان امروز، ۹ مهرماه با اعلام این خبر گفت: این طرح با حمایت مالی انجمن هنرهای نمایشی استان فارس با همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره‌کل هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی ایران اجرا شده است.

وی بیان کرد: هدف طرح شهید آوینی، تقویت و حمایت از گروه‌های نمایشی فعال، کشف استعدادهای نسل جدید و استمرار اجراهای عمومی نمایشی در گستره جغرافیایی کلیه شهرستان‌های استان است که از تولید آثار جدید در بخش‌های نمایش خیابانی و نمایش صحنه‌ای، از طرح تا تولید و تا اجرای عمومی را دربر می‌گیرد.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس افزود: به همین جهت از گروه‌های نمایشی سراسر استان دعوت شد تا درخواست خود را به همراه مدارک لازم طبق اولویت‌های موضوعی و شرایط بر اساس زمان‌بندی فراخوان به کارشناس تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحویل دهند.

وی با بیان اینکه آثار بر اساس اولویت‌های موضوعی و طبق سرفصل طرح قرارگاه شهید آوینی انتخاب شدند، گفت: کارهای منتخب با عناوینی از جمله ضرورت افزایش جمعیت و تقبیح سقط جنین، خدمات پیشرفت نظام و خدمات خاص دولت انقلابی، نقش مقاومت در مقابله با استکبار و رژیم صهیونیستی، افشای فتنه ۱۴۰۱، بخش فلسطین و غزه، ارزش‌های دفاع مقدس (با محوریت شهدای استان فارس) و شهدای مظلوم حادثه تروریستی حضرت شاهچراغ(ع) با بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌های تاریخی، دینی، فرهنگی و آداب و سنت‌های منطقه‌ای و بومی هستند.

موسوی‌نژادیان با بیان اینکه آثار متقاضیان توسط شورایی متشکل از نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی استان فارس و کارشناسان مجرب اداره‌کل بررسی و انتخاب شدند، گفت: این آثار در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای با اولویت تولیدات آثار حوزه دفاع مقدس با محوریت شهدای استان فارس و تولیدات جدید استان در سال ۱۴۰۳  انتخاب شدند ضمن اینکه این آثار قبلا توسط هیچ گروهی اجرا نشده و در قالب و گونه‌های مختلف نمایشی هستند.

وی با تصریح اینکه ایده‌ها و شیوه‌های اجرایی خلاقانه و نو نیز در اولویت پذیرش آثار قرار داشت، گفت: در بخش تئاتر صحنه‌ای حمایت سه عنوان نمایش از شهرستان‌های ممسنی، مرودشت و قیروکارزین و دو عنوان نیز به هنرمندان شیراز اختصاص داده شده است.

معاون ارشاد فارس با بیان اینکه در بخش تئاتر خیابانی، کارگردان‌ها و هنرمندان شهرستان‌ها پررنگ ظاهر شدند و هر پنج اثر منتخب به شهرستان‌های استان اختصاص یافت، این نکته را یادآور شد که آثاری که قبلا از نهادهای عمومی و دولتی حمایت دریافت کرده‌اند، از شمول حمایت قرارگاه شهید آوینی خارج شده‌اند.

وی آثار پذیرفته شده طرح شهید آوینی را اعلام کرد و گفت: بخش صحنه‌ای شامل «کرخه و دز» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی سعیدیان از ممسنی، «دی آل»  به نویسندگی و کارگردانی مجتبی حسینی قیری از قیر و کارزین، «بی مرگی» به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی محمد امین محمدی از شیراز، «شبیه پدر» به نویسندگی حسین فدایی حسین و کارگردانی مهدی حاصل‌پور از مرودشت، «سفید و سیاه» به نویسندگی علی پر گشا و کارگردانی سعید نظری از شیراز هستند.

به گزارش وبگردی و به نقل از روابط عمومی ارشاد فارس، معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس در پایان آثار بخش خیابانی را، «بودن یا نبودن» به طراحی و کارگردانی اسماعیل سعیدیان از ممسنی، «روزی روزگاری» به نویسندگی محبوبه نامجو و کارگردانی محمد صادق نامجو از مرودشت، «از تفرقه تا تفاهم» نوشته سید مهدی فرجامی و کارگردانی فرامرز توکلی، «دوماد چینی چی نی» نوشته و کارگردانی صمد مستفیضی از استهبان، «بیف استراگانوف» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی کامران آرایش کشکولی از فیروزآباد معرفی کرد.

پایان خبر وبگردی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اسامی تئاترهای پذیرفته شده در طرح شهید آوینی در فارس اعلام شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اسامی تئاترهای پذیرفته شده در طرح شهید آوینی در فارس اعلام شد"، کلیک کنید.