اختصاص 1000 میلیارد تومان در دولت سیزدهم به تونل کبیرکوه ایلام – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

اختصاص 1000 میلیارد تومان در دولت سیزدهم به تونل کبیرکوه ایلام - خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار وبگردی، حسن بهرام نیا استاندار ایلام روز یکشنبه 20 خردادماه در ادامه رایزنی های خود در مرکز این بار در نشست با قشقایی معاون هماهنگی و پیگیری معاون اجرایی رییس جمهور و هادی گورابی مدیر کل پیگیری مصوبات نهاد ریاست جمهوری، پیگیر پرداخت مطالبات پیمانکاران تونل کبیرکوه شد.

در این نشست که مدیرکل دفتر بودجه وزارت راه و شهرسازی، لطیفی از مدیران سازمان برنامه و بودجه و مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز حضور داشتند استاندار ایلام با اشاره به نقش تونل کبیرکوه در تسهیل تردد و کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در ایام سال به ویژه ایام اربعین، گفت: تکمیل این پروژه نه تنها مطالبه مردم استان بلکه مطالبه مردم کل کشور است و یک پروژه ملی محسوب می شود.

بهرام نیا افزود: خواستاریم با تامین اعتبار و پرداخت مطالبات پیمانکاران، این پروژه مهم و کلان در اسرع وقت به بهره برداری برسد و با افتتاح آن کام مردم شیرین شود.

وی یادآورشد: عملیات اجرایی پروژه تونل کبیرکوه از سال 1389 آغاز شد و از سال 89 تا سال 1400 حدود 262 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت اما از 1400 تاکنون بیش از 1,000 میلیارد تومان در دولت سیزدهم به این پروژه تزریق شده است. پیشرفت فیزیکی این پروژه تا قبل از سال 1400 حدود 43 درصد بود اما طی حدود دو سال، پیشرفت فیزیکی آن به 96 درصد رسیده و در آستانه افتتاح است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: شروع آسفالت این تونل از مسیر آبدانان انجام شده است و این پروژه نیازمند کمک مالی جهت بهره برداری در دولت سیزدهم می باشد.حداقل 1,200 میلیارد تومان کمک مالی به پروژه جهت بهره برداری لازم است.

استاندار ایلام با اشاره به ابر پروژه سامانه گرمسیری، گفت: در حال حاضر 4200 هکتار از زمین های دیم شهرستان مهران با بهره گیری از سامانه گرمسیری، آب رسانی می شود و با بهره برداری کامل، جمعاً به 18000 هزار هکتار زمین های کشاورزی در شهرستان های مهران و دهلران آب رسانی می شود.

بهرام نیا با اشاره به اقدامات ماندگار دولت سیزدهم و رییس جمهور شهید در اختصاص اعتبارات به مسیر ایلام – مهران، گفت: به پاس این خدمات ماندگار و ارزشمند، بزرگ راه ایلام به مهران به نام ریس جمهور شهید (بزرگ راه حضرت آیت الله رییسی «شهید جمهور») نام گذاری و هفته گذشته از تابلوی این بزرگ راه رونمایی شد. همچنین سد طرح گرمسیری (سد کنجان چم) به نام سد شهدای خدمت نام گذاری شد.

در این نشست در بخش اول مصوب شد که تونل کبیرکوه تا قبل از ایام اربعین به بهره برداری برسد و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ و به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اختصاص 1000 میلیارد تومان در دولت سیزدهم به تونل کبیرکوه ایلام – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اختصاص 1000 میلیارد تومان در دولت سیزدهم به تونل کبیرکوه ایلام – خبرگزاری وبگردی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.