آشوبی: صعود تیم ملی به عنوان صدرنشین دور از دسترس نیست/ جوانگرایی تدریجی قلعه‌نویی منطقی است

آشوبی: صعود تیم ملی به عنوان صدرنشین دور از دسترس نیست جوانگرایی تدریجی قلعه‌نویی منطقی است

بازیکن سابق تیم ملی گفت: صعود به عنوان تیم اول دور از دسترس نیست و بدون تردید تیم‌های قطر و ازبکستان جدی‌ترین رقبای ما هستند.  

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری وبگردی، در مورد همگروهی تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه سهمیه آسیا ۸.۵ سهمیه شده، پیچیدگی خاصی در حال حاضر وجود ندارد. در گروه خیلی سختی نیستیم و از هر گروه دو تیم اول به صورت مستقیم صعود می‌کنند، ضمن اینکه تیم‌های سوم و چهارم به مرحله بعدی می‌روند که دو تیم اول گروه‌های سه تیمی جواز صعود مستقیم به جام جهانی را می‌گیرند و باز هم تیم‌های دوم گره شانس دارند تا برای نیم سهمیه تلاش کنند. وضعیت تیم لی کشور ما به گونه‌ای است که می‌تواند به عنوان تیم اول از گروه صعود کند و اصلاً کار خود را به مراحل بعدی وا نگذارد.

همه رقبای تیم ملی خطرناک هستند

وی ادامه داد: قطعاً کادرفنی تیم ملی آن قدر آگاه و فهیم است که هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیرد. تیم ملی با تجربه‌ای داریم، بالاخره سال گذشته در جام ملت‌های آسیا دیدیم که کیفیت تیم‌های آسیایی تا چه اندازه تغییر کرده، دیگر نام هیچ تیمی فریبنده نیست و اعضای تیم ملی کاملاً از این موضوع مطلع هستند، پس برابر تمامی رقبا با تمام توان بازی خواهند کرد. الان هم که جام ملت‌های اروپا در حال برگزاری است، عملکرد تیم‌های مختلف را می‌بینیم، هیچ حاشیه امنیتی برای قدرت‌های اروپا وجود ندارد و همه تیم‌ها از آمادگی بسیار بالایی برخوردار هستند. پس در آسیا هم این موضوع صدق می‌کند و همه رقبای تیم ملی خطرناک هستند و باید خیلی حساب شده با آنها روبه‌رو شویم تا بتوانیم امتیازات کامل را از بازی‌ها بگیریم و در یکی دو هفته پایانی فقط برای صدرنشینی به زمین برویم، نه اینکه دغدغه سقوط داشته باشیم. چیزی به اسم رقیب آسان وجود ندارد ولی با توجه به گروه‌بندی سایر قدرت‌های آسیا، با قرعه بسیار خوبی مواجه شدیم. صعود به عنوان تیم اول دور از دسترس نیست و بلاتردید تیم‌های قطر و ازبکستان جدی‌ترین رقبا و سه تیم دیگر هم حریفانی آماده هستند.  

سرعت جوانگرایی تیم ملی کند است

ملی‌پوش سابق ایران در مورد اینکه جوانگرایی تیم ملی تا جام جهانی عملی می‌شود، عنوان کرد: توانستن یک بحث و اراده بر جوانگرایی بحث دیگری است. این اراده وجود دارد و امیر قلعه‌نویی نشان داده تصمیم بر جوانگرایی دارد. سرعت جوانگرایی خیلی کند است، داریم به سمت جوانگرایی که نیاز فوتبال ملی است می‌رویم ولی با این روندی که در پیش گرفتیم و سرعتی که در این امر خطیر است، در جام جهانی یکی از دو سه تیمی خواهیم بود که بالاترین میانگین سنی را در اختیار دارند. استنباط من این است که نو کردن تیم ملی، موضوعی نخواهد بود که ضرب‌العجلی و با سرعت جلو برده شود. قطعاً نیاز به برنامه ریزی بلندمدت و مدون داریم، چرخه نو شدن تیم ملی پیچیده و غیرممکن نیست، اما ظاهر قضیه بیانگر آن است که عزمی برای آن وجود ندارد. الان باید جام جهانی سه دوره بعد را ببینیم که تیم ملی نوجوانان شاکله آن را تشکیل داده ولی چنین فرمت برنامه ریزی در فوتبال ما وجود ندارد. پس انتظار زیادی است که از قلعه‌نویی بخواهیم در تیم ملی جوانگرایی کند؛ بنابراین این روش کند و تدریجی شاید ایده‌آل خود من نباشد ولی به نظر می‌رسد منطقی و قابل اجراست.  

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آشوبی: صعود تیم ملی به عنوان صدرنشین دور از دسترس نیست/ جوانگرایی تدریجی قلعه‌نویی منطقی است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آشوبی: صعود تیم ملی به عنوان صدرنشین دور از دسترس نیست/ جوانگرایی تدریجی قلعه‌نویی منطقی است"، کلیک کنید.